Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-18, 14:04   #17
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Att det blev Rm var en ren tokig slump för när jag testade med CW-loket så toppade den på ca.103 kph men jag har fixat två nya enginespecar. för 135 resp. 160 kph så får man själv byta för jag gör inga officiella ingrepp i CW-loket. Körtekniken är att när man har pådraget i maxläge (8) och när man uppnår maxhastighet drar man ned till 5 så håller loket hastigheten ganska bra på slätan.

Det lär ha funnits en Rc7? som toppade på 180 kph men kom aldrig i drift för det hade kravts att personvagnarna försetts med magnetbromsar och det blev för dyrt tyckte SJ.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:09.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009