![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag tog bort 4 H-signaler och en VF. Då funkar de.
Jag återplacerade en VF igen och bommarna gick inte upp. Det två VF till vardera spåren tillsmmans tycks inte fungera. H-signalerna är ännu inte placerade igen, vilket de ska vara där som förut. Va hopplöst med RW! ![]() Är det några fler som har samma situation, de två spåren ansluts till ett spår och sen vägskydd, enl. bild?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-01-23 klockan 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Jag tror att problemet ligger hos dina huvudsignaler. Har du testat huvudsignalerna från Micke L:s paket från den här tråden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Totte, signalerna är inte byggda för att fungera med en växel mellan VF-signalen och vägkorsningen.
Bara för testets skull, fungerar det om du tar bort de två bortom växeln och bara placerar en VF mellan växeln och vägkorsningen? /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Konstigt, mina signaler fungerar utmärkt med växlar emellan VF-signal och korsning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nu fungerar vägkorsningen tack vare bara en VF till dubbelspåret mot enkelspår. Det verkar inte gå bra med två VF på dubbelspåret. Ikväll försöker jag placera H-signaler, håller tummarna. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jaapp! Nu funkar det! Med H-signaler återplacerade.
Dubbla VF på dubbelspåret bråkade! Har nu bara en VF i mellan dubbelspåret. Äntligen! ![]() Återstår bara en sak, stoppa bilarna.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-01-23 klockan 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
![]()
Att höra denna positiva feedbacken om de fixade övergångarna får mig att sätta igång genast med Västerbanan igen
![]() ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |