![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Varför inte försöka använda modellen som finns till Trainz?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Den är väldigt väldigt low poly. Och här kommer fakta: Exportprocessen till att få den till ett tåg som går att köra är minst tre gånger som jobbig som att bygga det från scratch. Jag har lovat några här på forumet att ta en titt på en X31 och bygga till MSTS när min Itino är klar.
![]() MVH Sebastian |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Jag förstår inte allt detta tjat om X31 till MSTS. Det har efterfrågats i åratal nu, men vad är det egentligen som skiljer X31 från danska IR4? Vore inte en repaint bra mycket enklare?
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Skillnaden på X31 och IR4/IC3 är den något stela shape'n istället för den runda sidan. Samt delar tre vagnar på sex bogies istället för som på IC3'an där tre vagnar delar på fyra bogies. Då IR4'an är i princip likandan som IC3'an bara att det finns en bogie mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|