![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Mer än en trevlig bra. Just den här skulle jag vilja ha till min Håveruds-anläggning - om den vore försedd med körbana för bilar i stället för spår.
Godis i alla fall. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mycket snyggt byggt! Jag är absolut intresserad av denna bro i trainz!
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det var ju bra! Skulle passa bra till min RW-rutt, skulle placera över Slumpån där nya dubbelspåret mellan Trollhättan - Göteborg. ![]() Hoppas att det går att göra den i kurvor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag får tacka för alla de vänliga orden, det gör det mycket roligare att komma tillbaka hit
![]() Angående Tottes fundering så har jag svårt att hur det skulle fungera. Brons konstruktion (den verkliga, inte min modell) lämpar sig inte direkt att byggas i kurvor. Jag förmodar att det skulle gå ha huvudspannet som fast objekt och sidospannen som separata splines. Men det är väl över min kompetensnivå, särskilt i Railworks
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Beklagar att jag varit tyst ett tag, det har varit en tuff vecka. Befinner mig nu hemma på mina förfäders jord och hade tänkt göra lite "fotospaning", men tyvärr hade det inte varit lika milt hemmavid som i Luleå så bron var fortfarande täckt med i is och annat tokigt och likt.
![]() Således oanvändbart för texturer (såvida nerisad bro inte efterfrågas) Nåväl får hitta liknande texturer och baka ihop dem med pixlar snattade från arkivfoton och dylikt. Funderar också om jag ska göra den modulär med varje del av spannet separat. Ger aning sämre polycount men det möjliggör också att man kan hålla betdligt större texturupplösning över vidare delar... Det får aldrig vara enkelt att fatta beslut ![]()
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|