![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Herre min skapare vad vacker hon är! Jag ser verkligen fram emot att se hur bygg processen på detta lok kommer se ut!
![]() ![]() Är det så att vi åskådare får komma med synpunkter och idéer om saker som ev inte riktigt ser "rätt" ut? ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
|
![]()
Riktigt snyggt Lan.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Naturligtvis skall ni komma med synpunkter! Det jag har att gå efter är ett dussin "halvtaskiga" bilder och ett litet datablad. Sen har jag Marcus mesh av T23 som jag försökt "knåda" om till en Tp.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vacker är hon/han kanske. Men ho foswin jo blann Relys grönsaker!
Stickanw
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Boggien stämmer inte riktigt om det är ett Tp, ska bara vara tre drivhjul med två blindaxlar i ändarna samt att det sitter ett svänghjul utanför varje hjulaxel på koppelstängerna.
Kan även tillägga att jag nu för tiden har en mycket bättre mesh tillgänglig för huvarna på Tp och T23 än den gamla, då har har mycket bättre ritningar att tillgå än den lågupplösta versionen jag byggde T23:an ifrån. Lycka till med byggnationen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
det du säger om boggin måste rättas till, kan du skicka ritning/bild, vore tacksam ! Även ritningarna intresserar mig, jag vill ju gärna försöka göra det bästa av detta! Har även stukat till din gamla T23a så gott det låtit sig göra:
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Verkar vara två drivhjul och 3 blindaxlar ? men det löser sig nog med tiden.
![]() |
#9 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Nej, du har tre drivande hjul kopplade till koppelstängerna och utöver det två löpaxlar, löpaxlarna är även justerbara.
Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2013-03-28 klockan 02:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|