![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Bortse gärna från både shaders och alpha channel.
Idag har jag fått in henne i spelet med hennes nya boggier. Det jag ser är att när jag skulle få hjulen i rätt skala så blev dem större än tänkt i Gmax. Det är enkelt åtgärdat. Som ni ser är även en första version av väggar för inredet klart. Mer senare idag ![]() ![]() TILLÄG Nu börjar interiören ta sig! ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-04-13 klockan 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nu hände något mycket, för mig, märkligt här. Jag minskade ner lite på hjulen i GMax och lät återigen exportera och nu istället hamnar tågsettet mycket långt bort. Dit kameran just nu tittar -borde- tåget stå, men istället har det hamnat där borta.
Jag har prövat att återställa Transform och Scale, som löst mina tidigare liknande problem, men utan att lyckas. Är det någon som har en möjlig förklaring att bidra med? ![]() EDIT Jag är så pinsam, jag hade bara ett fel i Engine-filen. Och där satt jag och exporterade i en evighet fram och tillbaka..... Senast redigerad av granders den 2013-04-13 klockan 21:47. Anledning: Fix. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Goda nyheter. Mellanvagnen är i princip färdig den också.
Återstår nu gör endast få detaljer samt lite uppgraderingar av texturer här och där, b.l.a Alpha textures ska korrigeras. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2013-04-14 klockan 03:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Snyggt! En smått OT-fråga! På 4e bilden syns en mur, var har du hittat den? Har letat förgäves efter en snyggare mur än Kujus orginal...
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Det är en mur från NMJ faktiskt! Kan leta upp det exakta objektet åt dig om du vill?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Nejdå, vet jag bara vad rutten heter hittar jag den själv.
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det är en mycket fin mur. Jag älskar även buskarna bakom, det är toppklass på dem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
kustpilen, y2r |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|