![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Fantastiskt bra jobbat!
Jag har ett par frågor som ruttbyggare: 1. När kan jag börja installera ATC på Jönköpingsbanan? ![]() 2. Hur tycker du man ska hantera olika hastighetsbegränsningar för olika fordon när man sätter STH för spåren? Jag har sträckor där det står t.ex. 120/130 i linjeboken (skylt 120 + "pil upp"). Alltså, med kurvöverskridande är STH 130, annars 120. Jag har gjort så att jag har lagt spåren med STH 130 (för både gods och passagerartåg) och sedan "fuskat" till en skylt med 120. Man skulle förstås kunna ignorera vilken STH som faktiskt ligger på spåren och bara gå på skyltar + ATC, men det kanske inte är så kul att få skäll i ett scenario för att man enligt programmet har kört för fort hela tiden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|