|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... experiment pågår!!!
Ännu sålänge bara tyska vagnar, men svenska är under utveckling. Bromsskorna skall sättas på vagnarna (=produkterna) så de hamnar rätt:
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 903
|
Oj så snyggt!!!
Ett förslag också: under dragning med normalspårsbuffrarna, kan man ju göra med osynliga vagnar emellan varje överföringsvagn, som gör att kopplena på normalspårsvagnarna hamnar på rätt ställe. Kopplet får då gärna vara synligt i editorn, men inte i Drive
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... först ut en Gvagn, fungerar! "Låsskorna" eller vad de nu kan heta (några "bromsskor" är det ju inte) sitter på G-vagnen för att hamna rätt.
De nedfällda sitter på överföringsvagnen som "dekoration".
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 83
|
Hur snyggt som helst Lan
![]() Det där ger en minnen från tiden som lokrep i mörby. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
... har pågått idag. Det är ett grannlaga arbete att få måtten rätt på de två olika koppeltyperna, men det börjar likna nåt nu.
Har även snickrat ihop ett antal G- och Oa-vagnar som "produkter". Bengans och Ekans förträffliga texturer kom till användning för att få variation Även Bears "Baklastare" har blivit en "produktlast" av den anledningen att just denna typ av last välte en vagn av spåret. Så går det med för hög tyngdpunkt och för hög kurvhastighet? (se Krister Persons bild nedan) http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=116660 All "tågsammansättning" sker i Surveyor - försöken med lastning i Driver har jag gett upp ![]() Lite shots att titta på följer nedan: de tre första på "normalkopplade" vagnar och den sista på koppelstångskopplade...
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
Ojojoj. Vad häftigt
Det ska verkligen bli häftigt med överförnings vagnar till trainz.
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 903
|
Snyggt Lennart! Ska bli riktigt kul att köra detta (om jag nu får igång Trainz igen vill säga). Men rätt "produkt" som vänta väl väl ändå en dumper?
Fast vet inte om Volvo tillverkade även baklastare vid sin fabrik längs smalspåret.
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|