![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Här kommer en filmsnutt där ni får möjlighet att se majoriteten av tåget. Videon är primärt ett ljudtest men även ett test för hytt och resten av tåget. Mot slutet av videon finns en ljudsignalstavla. http://www.youtube.com/watch?v=AxQuDwKunnI TILLÄGG Om allt går vägen kan det bli släpp redan mot slutet av månaden, alltså inom ramen av en vecka. Testerna har gått oväntat bra och just nu är det mest ljudet som kräver korrigering på vissa ställen. Det kommer finnas ljud för använding i OR och ljud för användning i MSTS, där ni själva väljer vilket ni vill använda. Vad kommer nu första släppet att innehålla? Den nya modellen Kustpilens färgsättning (2-3 motorvagnar) Transitios färgsättning (1 motorvagn) Eget motorljud Avgångsljud Itino's riktiga tuta Bromsljud Till nästa släpp kommer den nya modellen för Y32 och betydligt fler färgsättningar. MVH Granders. Senast redigerad av granders den 2013-05-18 klockan 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Medlem
|
![]()
Tänkte om ni var intresserade av en uppdatering!
Innan släpp så ska bara Transitios färgsättning göras klart och en liten korrigering på kustpilens textur, kan bli ikväll eller imorgon! Efter det börjar arbetet med mellanvagnen samt Västtrafiks och Krösatågens texturer. De sista smådetaljerna har kommit till, diverse lysen och dylikt på sidan av förarens del så att säga, samt nya backspeglar i 3D istället för som textur. Boggierna har fått en sista uppdatering samt ramen runt omkring dessa. Vill ni ha Y31 med Kustpilen/Transitio först eller vill ni invänta Y32's mellanvagn samt Västtrafik och Krösatågens texturer? ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Medlem
|
![]()
Strax så är Västtrafiks Itino klar, dock har jag en allmän undring. Vilken färg har sätena hos Västtrafik? Blå som deras X55or har?
Utöver det så är den unika tutan (Itinos riktiga) även helt färdig. Senast redigerad av granders den 2013-06-09 klockan 22:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Otroligt snyggt Granders, en superfin modell! Kan vi hoppas på denna till RW också? Vet att du har annat som går före, men efter dom?
![]() |
#112 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Jag har ingen aning men jag skulle misstänka att de använder samma färg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag vill minnas att Andreas13 håller på med en Itino till Railworks, dock vet jag inte statusen på denne men väljer att inte störa han i hans projekt. Dock kan jag tänka mig att hjälpa han på traven med projektet, han verkar ha kört fast med formgivningen. ![]() Nedan ser ni nu alla fyra färgsättningar. Krösatågen och Västtrafik ska få varsin Itino till sen är det dags för släpp av Y31!! ![]() 2 st Kustpilen 1 st Transitio 2 st Västtrafik 2 st Krösatåg ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hej Granders supersnyggt Granders, en superfin modell!
Hälsningar Kenta978
![]() |
#115 |
Medlem
|
![]()
Ser väldigt bra ut. Vet någon någon bra tutorial på hur msts fungerar, jag har haft det i snart 3 veckor och fattar inte ett skit av hur det fungerar, eller bör jag ladda hem open rails och skita i msts? Vill ju gärna kunna köra dina fina modeller granders
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Grundläggande för både ORTS och MSTS är att man måste frilägga broms och ställa in körriktning innan man gasar på. Broms släpper du med Ö på ORTS och med Ä så lägger du i den. (eller om det är tvärtom) Viktigt är att låta bromstrycket gå ner på noll samtidigt som du håller in Ö. Sen för att verkställa körriktning tar du W för fram och S för bak, tror jag. Sen (om du har en dieselmotorvagn med kombinerad gas/broms-spak) är det bara att ge gaspådrag! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu ska jag vara ärlig. Jag tycker inte alls att y31 är snygg, men det kan ju inte du rå för det är ju den som designade tåget från börjans fel ![]() Men jag tänker ladda hem din modell när du släpper den ändå eftersom att jag verkligen gillar svenska grejer till simulatorerna, känns liksom lite hemma även om det inte är ett tåg som finns nära mig. För det andra så beundrar jag ditt arbete, skulle också kunna vilja bygga sådana här fina modeller, men jag orkar verkligen inte lära mig. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Itino är ett jäkla fult tåg, men din modell är himla fin. Fattar inte varför dom inte kan göra snygga tåg idag? Tänk Y6...
![]() |
#119 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Jag tycker det är rätt så snyggt tåg
![]()
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker att x31 är det snyggaste tåget jag sett, sedan tycker jag även om Y2, x50-x55, RC-loken (snyggt klassiskt lok som nästan är ett måste till alla simulatorer) t44 och såklart x2. Alla kan man (ursäkta mitt uttryck) stoppa upp nån stans.
Men som sagt det är en fin modell av det fula tåget (hur nu det går ihop ![]() Fast y32 med mittenvagn ser okej ut, antar att jag bara tycker det ser konstigt ut med två vagnar. Senast redigerad av AlleDahlle den 2013-06-13 klockan 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|