![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... inför kommande Release kommer här en liten Körinstruktion så att du är väl förberedd när den dagen kommer:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Texturegroupen innehåller nu två varianter av varje lokindivid, en i nyskick och en vädrad, inalles 12 varianter.
En sak ni bör tänka på är att när ni klickar på ett lok i Driver sätts hytten in, och då först! Så om ni har flera lok utsatta så välj bara det ni har tänkt att köra med så befrämjar det "frameraten" !!!!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... blir väl nästa utmaning (efter sommarvilan) det första av NKLJs ellok.
För att inte glömma allt under semestern har jag börjat så smått. En bild från hur jag jobbar i byggprogrammet, del för del byggs och textureras vartefter texturerna växer fram. Ha en skön och avkopplande sommar!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Stockholm, Norrort
Inlägg: 265
|
![]()
Tack för loket!
![]() Man kan sega att det blev som en födelsedagspresent, efter som jag fyller år idag. Och en annan sak. De här är de första elektriska lok för 891mm i Traniz. ![]()
__________________
Mvh RobertE. Senast redigerad av RobertE den 2013-06-22 klockan 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
På denna bild på AEG-loket syns en detalj som sitter i fronterna snett ovanför högra strålkastaren. Ser ut att vara fällbar?
Om någon vet vad det är vore jag tacksam !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Det är kopplingsdosan för multipelkabeln, de har funnit från början, och locket är mycket riktigt fällbart (uppåt tror jag). Jag har aldrig sett någon bild på hur arrangemanget ser ut när två lok är ihopkopplade.
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
hade det på känn! Troligen vinklades de ut nedtill och multipelkabeln gick i en hängande båge över till andra loket och kunde då sträckas och slakas i kurvor. En annan sak jag undrar över är slutljuset, i Tyskland/Österrike var det väl inbyggt i den vänstra srålkastaren som en röd glasskiva som kunde fällas för lampan innifrån hytten. Var det samma i Värmland tro ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|