![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
1. kA-metern för motorström är ej ännu skriptad.
2. de yttre delarna av hytten kommer att "banka" vid växelpassager. 3. pantografbyte är ännu ej skriptat. 4. vindrutetorkarreglagen sitter framtill på högerbänken. 5. "Lokis" sitter och viftar och skäller baktill i hytten. Om ni saknar den röda slutljuscoronan så finns den i ASEA-lokets download-tråd! m.m.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-06-29 klockan 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Hej Lennart! Du är snabbare än mig. Jag PMar dig en massa bilder på både hytt och utvändigt så fort bilderna är .rar(are) och uppladdade på Dropbox. Kanonsnyggt arbete!!!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Vimmerby
Inlägg: 333
|
![]()
Vackert
![]() ![]() ![]()
__________________
/MVH Hugo, Småländsk loktok som byggde ÖJ, men nu bygger HWJ i trainz ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Et=Eskilstuna, , Sweden.
Inlägg: 136
|
![]()
Snyggt jobbat Lennart !!!!Men en Uddeholmare på detta och sedan har vi hela NKlJs "El-flotta"
Hälsningar Kenta978
__________________
K.A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
I en Facebook-grupp om NKlJ (såklart!) så frågade jag en person om han ev. hade bilder på multipelkopplingen mellan två lok, och vips sa det så fanns både bilder + lite info som säkert kan hjälpa lite, citerar honom:
"Multipelkoppling var det ja. Jag har fått för mig att man helst körde 104 tillsammans med 106 och 101 tillsammans med 105, medan 102 och 103 för det mesta fick gå solo? Svartvita bilden visar 101+105 och färgbilden 104+106. Bägge bilderna är tagna i Deje någon gång 86/87, inför avgång med dagens första tåg norrut." Två bilder fanns även bifogade, och dessa ska jag skicka vidare till Lennart om jag får tillåtelse. //Jocke ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Gävle, Sweden.
Inlägg: 293
|
![]()
Det får du, för det var mina bilder
![]()
__________________
/ Dalle |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... är väl ett måste om man skall bygga banan. Tyvärr ont om bilder och/eller ritningar men man får försöka bygga på frihand så gott det går. Först ut blev Deje, i funkisstil. Vevställverket och väntsofforna är separata scenery-assets. Nästa Hagfors ... ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|