![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 866
|
![]()
Det ser riktigt bra ut bear!
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
|
![]()
Lite nyfiken bara, det här loket/projektet ser ju bara på tok allt för bra ut för att "gå i graven", så...................???????
![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Projektet lunkar lite sakta vidare. Nu har jag kommit så långt att jag har börjat leka med texturer. Måste säga att substance designer rockar, återkommer med lite närmare beskrivning av verktyget i en separat tråd någon annan gång. Vidare är Normalmaps nog bland det bästa som har hänt, får bara hoppas att det ser lika bra ut när det kommer in i trainz.
Kanske bäst att säga att texturerna är längt i från färdiga som ni ser dem här.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 866
|
![]() Citat:
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
En första bild inifrån Trainz. Fortfarande mycket jobb kvar och fel boggier men visst börjar det se ganska okej ut....
Dagens tips: Om ni undrar varför det ser helt konstigt och pixligt ut när ni börjar använda normalmappens alpha kanal för specularity, dubbelkolla att ni har Alpha=fil.tga i texture.txt för normalmappen. Den har tagit några timmar att hitta kan jag säga.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Boggierna till sist på plats och animerade med rudimentära texturer.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 866
|
![]()
Väldigt snygg textur och modell! Men ska de vara ett mellanrum mellan boggi och lok, för det ser jättekonstigt ut nu... men amerikanarna kanske byggde lok så
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|