![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Dm loken när det begav sig såg ut som så i hytten.
Efter x antal år i tjänsten fick dock Dm "3" loken en hyttombyggnad i notviken och såg ut som följande efter. http://lindman.dk/jvg/d1218ine.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
men den hytten ger jag mig inte på, det får bli gamla Da-hytten tills vidare
![]() relys bild ger vissa idéer men jag nöjer mig med Da-hytten så länge. Citat:
![]() |
![]() |
#33 |
Veteran
|
![]()
... och tänk det utan stora problem
![]() Lite bilder att avnjuta så länge ![]() Ekans texturer gör underverk för oss "plankstrykare" ![]()
![]() |
#34 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bra gjort och snyggt!
![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-10-07 klockan 00:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
|
![]()
Och en njutning är det att se Lennart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ser mycket lovande ut!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Förbaskat snyggt arbete Lennart.
![]() Instämmer med Totte angående luftslangarna, slangarna bör sitta som på bilden han länkade till. Sen håller jag med Jocke (skulle gärna se att lyktorna inte var platta, utan hade en lite rundare form) angående lyktorna. På denna bild, så ser det ut som vanliga fönsterglas. Sen undrar jag, vad är det för streck som har smygit sig fram i fronten på ett par dm. avstånd på samma bild. Är det något återkommande, som bara dyker upp i visa vinklar.
![]() |
#38 |
Veteran
|
![]()
... och det mesta är saker som skall rättas till.
Slangarna är STL Koppels och skall väl göras om eller kompletteras. Strecket på Bengans bild är PEVs skugga som också skall fixas. Men orginallyktorna hade faktiskt "vanligt fönsterglas" (se bild)
![]() |
#39 | |
|
![]() Citat:
Kände mig tvungen att Googla runt, för att hitta en hyfsad bild på henne från sidan, där man kunde se att glasen var lite runda. Men icke, sa Nicke. Hittade en halvsuddig bild på henne och nog ser det ut som vanliga fönsterglas som du skriver, för jag ser inget glas som sticker ut på denna bild. http://www.eal.se/bilder/postvagnen/wien1-008.jpg
![]() |
![]() |
#40 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ser också glaset är platt. Men, det skall vara metallring till glasets kant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Måste kommentera om strömavtagaren bara, den ser jättekonstig ut tycker jag. ser inte ut som ett Dm-lok, tycker dels den är för rundad upptill (toppstycket), men även lite smal kanske? Eller är det bara loket, som är så stort, som gör så den ser liten ut?
![]() |
#42 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citat:
http://hem.bredband.net/ulferi/pics/..._D02202_02.jpg http://www.railroadpictures.de/bilde...Dm3-1211-1.jpg http://www.railroadpictures.de/bilde...Dm3--984-1.jpg
![]() |
![]() |
#44 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
O hytten har annat styrreglage för strömtillförseln samt fel uppsättning rutor.
Da och Dm har väldigt lika hytter då (om jag inte minns fel) Dm egentligen är en vidareutveckling utav Da, inriktad på just godstrafik, senare utvecklades även delen Dm3 och sattes imellan Dm loken för ökad styrka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
En annan sak är mellan varje lokhalva, ska det verkligen vara en "gummilist" (bälgarna heter det kom jag på nu) enda där ute? Ska den inte sitta längre in? Ser nämligen ingen sådan alls på dem bilderna jag kollar på.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-10-07 klockan 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|