![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ser bra ut LAn men jag har en fråga som jag har tänkt på. När tror du att dm loken kommer till download:s sidan.
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Hur ska Lennart kunna veta detta, när jag, Jocke, med flera, hela tiden kommer med olika synpunkter och ändringar på loket. Sen ska Ekan ta över och fixa till texturerna och det kan inte Lennart veta, hur lång tid Ekan behöver för detta. Du måste lära dig, att inte ställa denna fråga hela tiden. För det är dessa frågor (när är den klar), som får en att tappa lusten och inte färdigställa visa objekt. Den är klar, när Lennart och Ekan anser att den är redo. Kanske imorgon, om ett halvår eller kanske aldrig, för att det kommer en ny dum fråga. När är den klar för Download. Ge dig till tåls och vänta, så kommer den nog.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Blev mycket bättre nu!! Så lite, kan ändå göra så mycket. Men ska det bli en supermodell, tycker jag kopplet kan få sig en bättre textur, speciellt uppifrån, där ser den jättesuddig ut.
Engelska Wikipedia har en hela sida om SA3-kopplena, och det skulle faktiskt inte förvåna mig om det redan finns något sådant koppel till Trainz (eftersom ryssarna byggt så mycket till Trainz). Annars är google ett bra tips, man hittar rätt många bilder om man säker på "SA3 coupler" (mycket är dock på ryska av förståeliga själ, men Google Translate funkar ganska bra, finns inbyggt i webbläsaren Chrome). Hittade även en enklare ritning, men den var helt värdelös tyvärr.. Och för att bli en ännu bättre "supermodell", så skulle jag gärna se samma funktion som Rc-loken har, nämligen ett alternativ om automatiska backspeglar ![]()
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
http://model.trainzup.com/
På denna sida bör du med största sannolikhet kunna hitta ett SA3 koppel som du kan använda, sidan är (som jag förstått det) till för att vara ett bibliotek som folk kan använd för att kunna hitta universala mesher för sina 3D byggnationer för att spara tid och energi, en idé jag själv funderat på att sätta upp här på forumet, där man kan tillhandahålla till exempel bufftertar, boggies och andra universala objekt som kan finnas bland olika fordon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... har börjat (Bengans idé):
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ett Väldigt(!!) bra sett att ha lokens nummer på. Då man kan variera enormt! Ska bli kul att ser hur det bli
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|