![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... som befor Ofotenbanan. Istället för att skaffa Dm3-enheter kopplade man 3 st El12 som hade normalbufferar i båda ändar. Det blir välbart med vilken logga man vill ha, det gamle NSB-vinghjulet eller den nya. Fattas ännu de elskydd som fälldes ut över övergångsbryggorna, men det kommer, liksom pantografarrangemanget.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Riktigt fin bonus det tackar vi för
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Väldigt fint!
![]() ![]() ![]() EDIT: Fönstret i frontdörren är för stort, se bild: http://home.online.no/~ro-nilss/arti...ulea260600.jpg ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-10-24 klockan 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det är redan tillrättat!
Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 25
|
![]()
Som vanligt i toppklass!
Luftintagen på El12 skall vara av samma modell som på SJ 900-serien och går inte ut mot korgens ände. (Hade inte uppdaterat sidan på en halvtimme men det verkar vara ändrat på modellen) /Håkan Senast redigerad av Håkan Zaar den 2013-10-25 klockan 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Tack Håkan,
jag är själv rätt nöjd "so far" men det är först när Ekan lagt sina finaste "mårdhårspenslar" på texturerna som detta kan bli Toppmodeller! Men det är ett STORT och LÅNGDRAGET jobb att sitta och "skugga och högdagra" men jag är övertygad om att det kommer att lyfta loken 100 %. Utan Ekans medverkan hade detta nog blivit ett "platt" fall ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... i Sverige var tydligen tryckluftskranar röda och slickepinnar röd-gula medan det i Noge gällde blå tryckluftskranar och riktiga polkagrisar som slickepinnar
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
Ser mycket bra ut LAn. Men det fanns också sj dm2 i nsb märkning och hade nsb el12 den vita nsb loggan.
__________________
_____________________________ Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2011
Ort: Malmö
Inlägg: 117
|
![]()
Trevligt att du ger dig på den norska versionen av Dm3 lan! Men jag måste nog hålla med Jockes att frontdörrens fönster är lite för stort. En bit ner på den här sidan finns bilder tagna nästan helt framifrån: http://postvagnen.com/forum/index.ph...read&id=390896
gp3119: Är det den här versionen du tänker på? http://www.arctictrains.com/Old-Times/i-hTBkdV2/A
__________________
Bygger gärna smalpår. Desto smalare, desto bättre! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|