![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Malmbanan har Stax på 30 ton per axel vilket på 4 axlar blir 120 ton. Och med kopplena kan man hantera tågvikter på upp till 8000 ton, det är vad SAR kopplena håller för, dock ger denna tågvikt och dom längderna dålig bromsverkan, där av låg hastighet http://www.lkab.com/sv/Alla-nyheter/...?ni=5099&c=&m= Där finns lite kuriosa om olika vagnar och deras lastvolym, på sidan står också att maxlast per tåg är 6800 ton, vilket skulle ge en tåglängd på 56 vagnar., och det klarar Iore antagligen av utan några större problem skulle jag tro. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2013-10-28 klockan 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Malmtågen brukar vara på runt 750 meter om jag inte minns fel, vilket är maxlängd för ett godståg i Sverige, sedan tar Lastade malmtåg antagligen prioritet över andra tåg på malmbanan, så att kortare och lättare tåg får gå åt sidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Såg bilderna ekan lagt upp i screenshots-tråden, riktigt snyggt!! Ska bli riktigt kul att se hur detta blir
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|