![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Kan vara på någon av dom andra Kirunavagnarna. Kollar upp detta, när jag kommer hem om några dagar.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Det är densamma, det byggdes bara 2 spårvagnar av den här typen: nummer 1 och 2. Mig vetande är M1 den enda "överlevande".
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Men det verkar ha funnits åtminstone 3 släpvagnar till dom, så jag misstänker att det fanns en trdje motorvagn !? Museijärnvägens var märkta M.3 och släpet S.3 .
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Hemma igen, någon gång mellan fredag/lördag. Försöker att skanna in, det jag hittar i boken då. Börjar få lite abstinensbesvär, inte ett tåg i sikte. Bara öl, GT, Sangrias m.m.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jämför: https://www.sparvagssallskapet.se/va...hp?vagn_id=185 https://www.sparvagssallskapet.se/va...php?vagn_id=30
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... utvecklar sig bra just nu. Arlöf-vagnarna hade tydligen större sidofönster men i övrigt ingen större skillnad ? Jag tror att vagnarna från början hade träpanel och troligen målad i samma färger (ritningen tyder på det ?). Plåtklädsel kom väl först senare när träet började murkna
![]() Gjorde en första utsättning i Trainz idag och det ser lovande ut men mycket återstår att fila på. Släpvagnarna är på G men de "släpar" lite efter. Kopplen är gjorda som boggier så dom följer med i skarpa kurvor. Panton är leveransutförande, som man vevade ned och släppte upp via en ett (ickeledande) rep (hampa ?) från hytten, som är enkel men fungerar hyfsat att köra i. Lite bilder:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Snyggt, Lennart! Säg till om du behöver bilder på något.
Observera dock, att man inte ska köra med släpbygeln så den är riktad i samma riktning som man kör (som på din bild, så ska man inte köra, dvs, så toppstycket är ovanför föraren). Man "snurrar" runt den vid änd-byte. Dock ska den (så har vi åtminstone i Malmköping) vara riktad som på dina bilder vid inkörning i vagnhall).
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|