![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
En första bild inifrån Trainz. Fortfarande mycket jobb kvar och fel boggier men visst börjar det se ganska okej ut....
Dagens tips: Om ni undrar varför det ser helt konstigt och pixligt ut när ni börjar använda normalmappens alpha kanal för specularity, dubbelkolla att ni har Alpha=fil.tga i texture.txt för normalmappen. Den har tagit några timmar att hitta kan jag säga.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Boggierna till sist på plats och animerade med rudimentära texturer.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Väldigt snygg textur och modell! Men ska de vara ett mellanrum mellan boggi och lok, för det ser jättekonstigt ut nu... men amerikanarna kanske byggde lok så
![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Det är möjligt att det har blivit lite mycket. Men i verkligheten verkar boggien sitta fast med någon form av vagganordning så det är en del avstånd där.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Supersnyggt
![]() Kanske en synvilla bara, men jag tycker att "tappen" som boggien vilar på (som sitter direkt under själva loket), ser lite klen ut. Kul att se att det är en koppelstångsboggie, måste vara ganska ovanligt.
__________________
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2013-11-18 klockan 17:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Koppelstångsboggierna verkar inte vara helt ovanliga på lok runt 50 ton. Ett annat ganska vanligt exempel är ge:s 45 tonnare. Orsaken till konstruktionen är att man bara har en traktionsmotor per boggie men ändå vill ha två drivande axlar. Större lok har ju en traktionsmotor per axel.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Jobbar lite sakta vidare, idag kör vi orange.
Det som är kvar i stora drag: - Hytt (In och utvändigt) - LOD mesher - Shadow mesh - Engine spec - Buggfix
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|