![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
|
![]()
Fixar bilder imon på hytten M5 71, samt M23 och hytten.
![]() PS Mustangen är efterlängtad till Projekt Göteborg ![]()
__________________
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-11-29 klockan 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... men ännu inga texturer helt klara, men jag måste ägna mig åt dom snarast, innan jag bygger mer, annars kan man få en "UWV-kollaps"
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Ser grymmt lovande ut precis som m5
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Otroligt snyggt! Och boggierna ser riktigt bra ut!
![]() ![]() ![]()
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Snyggt Lennart.
En fråga från en som knappt har besökt Göteborg mer än två gånger och det var nog efter Mustangernas tid. Hade dom dörrar på båda sidorna eller var det något som kom vid ombyggnaden för högertrafiken?????
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]() Citat:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/...90437288_n.jpg Dock fanns vagnen (eller ja, dylik) som tvåriktningsvagn i Gävle, se SSS's sida "Vagnhallen": https://www.sparvagssallskapet.se/va....php?typ_id=30 som såldes till Göteborg när spårvägen i Gävle lades ner och blev ombyggda där till provombyggda pedalvagnar och med multipel.
__________________
//Joakim Wahlberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Nacka
Inlägg: 375
|
![]()
Väldigt snyggt!
![]()
__________________
Henrik.V |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det är frågan ?
Att jag gjort dörrar på båda sidor är av rena Trainz- och bekvämlighetsskäl. En det kör högertrafik, andra kör kanske vänstertrafik så vagnarna skall klara båda, dvs vilken sida än passagerarperrongen ligger på skall det fungera. Detta kallas kompromiss och har inget med hur det var i verkligheten att göra. Före 1967 satt dörrarna på vänster sida, efter 1968 satt dom t.h. I Vår Trainz-fantasi-värld sitter de på båda sidor, så det så ![]() En bild på sidorna med min test-textur pålagd. När man skall göra texturer måste man växla mellan modell och bildprogram hela tiden, så detta är bara en början:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|