![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Vimmerby stationshus samt perrong har blivit fräschare. (Modelltekniskt
![]() Jag har varit tvungen att lägga om allt p.g.a diverse olyckligheter med förra operativsystemet. Jag jobbar raskt dock, och har lagt spår med dosering och ny kurvteknik fram t.o.m Storebro växel. Alltså från Vib (km 101+026) till Sro (km 110+415) Som ni ser arbetar jag med satellitbilder/flygbilder och högsta precision vilket tar lite tid. Det får man dock räkna med om man är så petig som jag är. ![]() Senast redigerad av granders den 2014-01-25 klockan 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Doserat spår i MSTS? Jag undrar fortfarande hur du gör det! Kan du förklara? Eller använder du dig av ORTS's funktion för doserat spår?
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2014-01-25 klockan 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av granders den 2014-01-26 klockan 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() Sth bestäms av den minsta radien i en kurva. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2014-01-26 klockan 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Veteran
|
![]()
Jaha, ja då är jag med. Det är nog inte en helt okänd teknik, jag har också gjort så av och till. Men jag håller med dig, det blir betydligt "mjukare" spår!
![]()
![]() |
#36 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Även jag gjorde med min Trollhättanrutten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem
|
![]()
Kul att fler har använt tekniken innan! Den gör så mycket för realismen och känslan. Jag har byggt lite mindre detaljer i Vimmerby idag, och kommer fortsätta med det även imorgon. Tänkt är väl att i övermorgon ska jag börja med Hamra och eventuellt lite egen vegetation (igen..)
![]() EDIT! Småländskt nog? Gjorde en egen banvall och laddade ned lh_vegetation. Borde göra susen för skogen efter Hamra ![]() ![]() Senast redigerad av granders den 2014-01-27 klockan 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
Jag gick emot min arbetsorder idag och började detaljera södra infarten till Vimmerby.
Det blev mycket tid i photoshop för att få till rätt nyans och detalj på gräset. (Terrtex) Passade även på att göra en vägtextur för obevakade plankorsningar. För att dra in på tid så hämtade jag hem ett till färdigt vegetationspack. Det gjorde nog susen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Amen det så fint så fint
![]() Weiter so! |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Veteran
|
![]()
Marktexturer är svårt att få till bra, jag skulle inte klaga om du delade med dig av denna...
![]() Mycket snyggt byggt! ![]()
![]() |
#41 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Det är lätt att fastna i detaljarbetet.. men spåret lägger inte sig själv! Imorgon ska jag bearbeta en drös flygbilder och sedan försöka lägga spår fram till Hf ![]() Kvällens sista bildserie från skogen mellan Hamra och Hästmosshult. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Veteran
|
![]()
Ingen fara med storleken. Kan du skicka i PM?
![]()
![]() |
#43 |
Medlem
|
![]()
Jag ska rensa min inkorg eftersom den är full, sen slänger jag iväg ett PM till dig.
Säg till om du ser andra lösobjekt från rutten som du är intresserad utav. ![]() Du kommer få tre texturer, en för öppen mark, en för skog och en för övergång däremellan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Veteran
|
![]()
Låter bra! Jag tycker verkligen att du ska överväga att släppa ett paket med flera objekt när du känner för det, du har ju byggt mycket, både skyltar, vegetation och stationshus etc, och många skulle nog vara intresserade av dessa!
![]()
![]() |
#45 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Setra sågverk är strax klart. Utöver det har jag även gjort Hästmosshults banvaktarstuga idag. (Som synes på bilderna nedan) Slätten vid Hamra tog form igårkväll strax efter mitt sista inlägg. (Som synes på sista bilden längst ner) Detaljer som Materialmännen, en del lägenheter och lite vegetation har blivit temporärt utsatt i Vimmerby. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|