![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Yes, här kan ni kika på filerna. Max fil ligger i /kfp/sjx2000/motorvagn/betaversion + en .fbx för äldre 3ds max versioner. (Importera .fbx i centimeterskala, inte meter)
Observera att resultatet skiljer sig från "asset previewer" och RW. Använd material ID 3 och 4 för att markera sidorna. Länk till developer folder, lägg i din source mapp ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Hej!
Vet inte om det överhuvudtaget är av relevans men om jag inaktiverar "TSX mode" i TrainSimulator's grafikinställningar så blir min repaint lite mysko... Repaint'en är gjord genom en "ommålning" om texturfilerna (*.TgPcDx). TSX ON: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...3-27_00003.jpg Notera underredet, TSX OFF: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...3-27_00001.jpg Symptomen verkar liknande men kanske beror på helt olika saker, jag vet inte. Hoppas det kan hjälpa!
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jaaaa, naturligtvis!!!!
Mawkish, du har helt rätt. Vad dum jag är. Här har jag suttit och trott att normalmappen är en bumpmapp. ARGH!!! Att jag inte kopplade det. Typiskt... Som ni ser var det precis det som ställde till det. Exporterade och det fungerade direkt. Vad roligt ![]() Beta 05.jpg #Jag provade också göra två sceneryobjekt. En lampa och en annan...klump som man sätter räls i. Kul det med ^^ #Förvisso återställde jag alla texturer men de går snabbt att göra om. Var nere på stationen idag och lyckades se ett par x2or (men det var spontat så hade inte kameran med mig...attans)!!
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-03-27 klockan 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
tjusigt det blev!
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Snyggt jobbat
![]()
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
We are moving!!!
Men hjulen har fel pivot xD...och bromsen funkar inte haha. Beta 07 WE ARE MOVING.jpg
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|