![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Självklart skall texturerna bakas ihop till ett fåtal huvudtexturer. I nuläget är tåget uppbyggt i klossar så att jag kan ta bort och lägga till saker snabbt och enkelt.
Varje del har sin egen textur för enkelhetens skull, men det skall självklart inte vara så när det blir ett riktigt släpp. Eftersom jag kontinuerligt ändrar i geometrin så vill jag inte baka ihop allt i detta stadiet , vilket jag tror ni finner förståeligt. ![]() Men det är nog inte långt kvar tills jag gör det.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
En ren generell tanke kring texturer, enl. dokumentationen är 1024 maxupplösning, gäller det fortfarande?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
|
![]()
Hej
![]() Jag har starkt för mig att det går att göra större texturer. Men jag kanske blandar ihop med MSTS, där kan man ha 2048x2048 iaf. om man har patchen, som jag glömt namnet på ![]() Skall låta det vara osagt, men samtidigt tycker jag att det skulle vara mycket konstigt om RW har en så snål begränsning som 1024 ! 1024, det var väl det vi använde för 14 år sedan!!!! ![]()
__________________
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Nej, jag brukar oftast dela upp mina modeller i två kartor som är 2048x2048 + en textur för boggin som är det samma. Men man kan köra med 4096 i upplösning med, men det är inte riktigt smidigt i RW. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Ja, då lär det ju inte bli någon större brist. Tack för informationen!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|