Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-02, 17:14   #1
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Självklart skall texturerna bakas ihop till ett fåtal huvudtexturer. I nuläget är tåget uppbyggt i klossar så att jag kan ta bort och lägga till saker snabbt och enkelt.
Varje del har sin egen textur för enkelhetens skull, men det skall självklart inte vara så när det blir ett riktigt släpp.

Eftersom jag kontinuerligt ändrar i geometrin så vill jag inte baka ihop allt i detta stadiet , vilket jag tror ni finner förståeligt.
Men det är nog inte långt kvar tills jag gör det.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 17:38   #2
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

En ren generell tanke kring texturer, enl. dokumentationen är 1024 maxupplösning, gäller det fortfarande?
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 17:56   #3
Hawk
Veteran
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Mölndal
Inlägg: 4 267
Standard 1024 det är ju pluttigt

Hej
Jag har starkt för mig att det går att göra större texturer.
Men jag kanske blandar ihop med MSTS, där kan man ha 2048x2048 iaf. om man har patchen, som jag glömt namnet på , den ökade ju ut synfältet till 2000 meter.

Skall låta det vara osagt, men samtidigt tycker jag att det skulle vara mycket konstigt om RW har en så snål begränsning som 1024 !

1024, det var väl det vi använde för 14 år sedan!!!!
__________________

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 18:20   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
En ren generell tanke kring texturer, enl. dokumentationen är 1024 maxupplösning, gäller det fortfarande?

Nej, jag brukar oftast dela upp mina modeller i två kartor som är 2048x2048 + en textur för boggin som är det samma.
Men man kan köra med 4096 i upplösning med, men det är inte riktigt smidigt i RW.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-02, 18:24   #5
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Ja, då lär det ju inte bli någon större brist. Tack för informationen!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009