Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-04, 18:01   #1
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jaså du bygger lite du också?

Jag hojtar till utifall jag behöver något material, för tillfället har jag många bra bilder att nyttja.
Handhavandebok m.m har jag tillgång till.

Idag har jag pillat med hytten, men den får ni vänta med att se i någon dag till eller så
Jag lämnar er dock inte tomhänta, nedan bjuder jag på exteriöra modellen som den ser ut idag.

Min lilla "att göra-lista" eller vad man ska kalla det ser ungefär ut som såhär:
1. Placera ut en första version av hytten.
2. Enkla kontroller, gas/broms, lysen o.s.v
3. Mellanvagn med pantograf
4. Interiör som sett från utsidan
(4a. Interiör som sett från insidan)
5. Konfigurera acceleration m.m

granders besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 18:15   #2
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Hytten var enklare att arbeta på än vad jag trodde. Dock en snabb grej om de animerade kontrollerna. De är superkänsliga gällande pivots och transformationer och jag spenderade närmare en hel helg åt att få dem att röra sig rätt
För mig verkade "linear animation controller" fungera bäst om man arbetade utifrån en "working pivot".

Iaktta aktsamhet
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 18:37   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Kul att följa utvecklingen!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 18:48   #4
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Ja jag bygger också. Men främst för att lära mig. Har inga planer på att släppa något ö-tåg. Jag kände att om jag ska utvecklas bra så behöver jag något jag tycker är kul att bygga så att jag inte tröttnar och slutar. Så du behöver inte känna dig hotad på den fronten ;-)

Det är tänkt till ett projekt som jag och en kompis håller på med. Kanske visar det lite senare.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 15:46   #5
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

En snabb fråga bara..
Måste kontrollerna vara länkade till cabview-modellen?
Jag lyckas inte få combinedthrottlebrake att synas i spelet trots att jag exporterat den som en del av cabview-modellen samt som en animation på 8 keys. Använde linear animation controller-saken och var noga med pivots innan.

Av någon anledning finns varken min "Reverser", "Combined Throttle Brake" på menyn här. Samt att spaken är osynlig.
F.ö är det lite utav Vy 1, alltså hytten ni ser på bild nedan. Temporära texturer

Senast redigerad av granders den 2014-04-05 klockan 16:11.
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 17:19   #6
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Mycket snyggt!
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 18:08   #7
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Nej. Generellt skall man inte länka saker i RW modellerna utom boggierna och pantografen. Men knapppar, rattar och spakar skall inte länkas.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009