![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Tja! Åter sorry för jag inte hunnit svara på dina mail =)
Jag gör såhär: Jag mappar ALLT i Maya för 3DS är VÄRDELÖS på UV-mapping. (Högst personlig åsikt!) !OBS! - Om du mappar i Maya kan du inte ändra en pinal i 3DS max...då sabbas UV-mappingen. Exportera från Maya via .obj format och se till att exportera texturkoordinaterna samtidigt. Viktigt är att också importera dem i 3DS. Ibland använder jag .FBX också. Autodesk egna. Om du har ett RW material kan du UV mappa i 3DS. Om det inte funkar har du nog bara glömt kryssa i något eller sånt du vet. Men...jag tycker själv att UVW-editorn i 3DS är rätt sunkig, men har funktioner som inte maya har osv. Gällande de konstiga ränderna, det låter som att texturen saknas, eller något med att en sökväg är fel. Har inte fått det själv dock, men dubbelkolla gärna UV-mappingen (i 3ds max så att den inte sabbats speciellt om du exporterat från annat 3d program). Underskatta inte möjligheten att lägga upp bilder, de säger ju trots allt mer än tusen ord ![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|