![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]() Citat:
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Yes!
Gör dem som ett eget objekt där varje axel är axel+hjul. Superviktigt att Pivot är exakt i mitten och åt rätt håll ![]() Kika extra på detta när du importerar i max ty max normerar om pivoterna. Ex: Boggie sett ovanifrån ||-----|| <-- 1_2000_bo01wh01 ||-----|| <-- 1_2000_bo01wh02
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Jaja, så axlarna snurrar istället för enskilda hjul.
När det gäller textur. Jag lyckas inte använda .ACE. Jag kan ska texturer i det formatet men de går inte in i 3ds Max. Googlade det och läste på något engelsk (eller amerikanskt) forum att det även skulle gå bra med .DDS så det är vad jag använt. Så som jag förstod det så har inte nyaste versionerna av Max stöd för .ACE.
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Har inte hunnit så mycket längre men lite detaljer har det blivit! Jag har inte orkat pilla med att försöka få in det i simmen som ett tåg än.
Här är en liten bild: ovan.jpg
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Kan rekommendera att du försöker få in det i simmen innan du kommer för långt.
Bättre att tidigt hitta brister och fel än att göra om mycket arbete senare. =)
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Jo jag vet men kom hem igår efter att ha varit iväg en vecka (skulle varit två) och kunde inte låta bli. Men tro mig det är det jag ska satsa på nu!
![]() Först på listan vill jag fixa med texturen (simpel grå textur - eller något) sedan importera som scenery igen (börjar få kläm på det).
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Ser att du har lagt väldigt mycket detaljer i 3D-arbetet vilket oftast innebär höga polygon-värden. Ett tips från mig till dig blir att du försöker satsa mer på bumbmaps och texturer i tidigt skede för att spara in på värderna. Det tjänar både du och användaren på senare i framtiden.
I sin helhet har du gjort ett väldigt bra arbete och jag önskar dig lycka till i framtiden med projektet. Jag själv kommer inte ha tid med något projekt fr.o.m inom några veckor och till på obestämd framtid. Allt gott granders |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|