![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2806 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2807 |
Medlem
|
![]()
Hejsan
Nu har jag dammat av MSTS-skivorna så att jag kunde testa denna rutten. Jag är ju numera Nol-bo sedan ett halvår tebax. Har lämnat Skåne för västkusten så därför ville jag prova denna rutten. Tyckte att jag kunde känna igen mej efter att ha åkt Ale-pendeln från Göteborg till Nol ett antal ggr. Körde den med OpenRail (en ny bekantskap för min del ![]() Det enda minus som jag kan sätta är väl båtarna som går på älven...Ser nästan lite för stora ut... Synd bara att det inte är dubbelspår och man kunde stanna i Nol. Då kunde man hämtat tanten i stan och skjutsat henne hem ![]() MVH Kenneth
![]() |
#2808 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Tack för berättelsen! Det finns fortfarande inte anpassande båtar till Göta Älven. Du kanske kan skapa Aktivitet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2809 |
Medlem
|
![]()
Nja, det tror jag nog inte. Har inte så gott om tid. Vet ej om jag kommer att hålla på något mer med tågsimulator. Kanske, kanske inte....
![]() |
#2810 |
Medlem
|
![]()
Hej Totte!
Brukar köra din utmärkta rutt lite då och då och allt flyter på mkt bra. ![]() Men en sak som jag funderat över är varför det inte går att köra ut från Herrljunga station mot Vedum från spår 1, 2 och 3. Mitt tåg får stopp i signal, och ai-tågen ställer sig mitt i engelsmannen och vägrar flytta på sig (OR). ![]() Har kollat lite på spårplanen över Herrljunga station och upptäckt en "prick" för mycket i engelsmannen. Ska den vara där? Det går ju inte att rätta till såna saker själv då rutten inte har någon ref-fil. Av förståeliga skäl. Eller förstörs hela spårdatabasen vid ett sånt ingrepp (vilket man har varit med om)?
![]() |
#2811 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Va märkligt! Enligt RE visar inga fel. Testade att ta bort spåren för att se efter extra spår. Har förr gjort aktivitet från spår 1 mot Öxnered och inga problem. Kan du ge mig den aktivitet du gjorde?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-07-28 klockan 21:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2812 |
Medlem
|
![]()
Upptäckte nu att det verkar fungera i MSTS.
![]() Har inte kört något i det programmet på länge eftersom jag personligen tycker OR är bättre. Men i OR blir det som sagt bara stopp i den växel (och ibland även i signalerna innan växeln) jag visade igår. Kanske kan vara värt att kolla upp? Märkligt att pricken i AE inte syns i RE som en blå linje... ![]() Bifogar en enkel aktivitet så du kan prova själv. X11 Göteborgspendeln är det enda tåg som behövs.
![]() |
#2813 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Båda spåren 1 och 2 i Herrljunga funkade inte. Dvärsignalen visar inte vita sken. Jag misstänker fel på OpenRails. Jag provar skicka en loggfil till Elvas Tower och se om de kan lyckas klura upp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2814 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu finns ett meddelande till Elvas Tower. http://www.elvastower.com/forums/ind...for-no-reason/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2815 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Jag försökte lösa allt man kan tänka sig, men det är omöjligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2816 |
Medlem
|
![]()
Det var märkligt. OR:s utvecklare verkar inte heller göra något åt det, eller så hittar de inga fel.
Men att dvärgarna inte visar något sken i OR är inget ovanligt (för mig i alla fall). Så beter de sig på andras/mina rutter också. Jag har dessutom gjort en del nya signaltyper till min Roslagsbana, och de fungerar i MSTS men inte i OR...
![]() |
#2817 |
Hedersmedlem
|
![]()
Till Jonmpa!
Här är consist-filen du saknar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2818 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Hur går det med utvecklingen av denna rutt. Hamnbanan O.S.V
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2819 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Jonmpa!
Här är den! Till smajlet, Micke321 har fått uppdraget av mig, så han får gärna svara hur det har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2820 |
Medlem
|
![]()
Just nu händer inte så mycket. Tiden räcker inte till för närvarande.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|