![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Okej, såhär ser det ut nu. Det funkar betydligt bättre! Och trainemessive är verkligen natt och dag för lamporna. Tack för tipset Mawkish
![]() 1. Jag kör LogMate, men får inte ut något debugmeddelande från skriptet. Vart går print eller hur får jag meddelandena att dyka upp i LogMate? Försökte göra som i class390. 2.hlcontrolpos == 0 och hlcontrolpos == 1 funkar, hlcontrolpos == 2 eller högre ändrar inget. Lamporna stannar i konfigurationen som ges av lightsOFF(). Jag hade innan 6st konfigurationen men har bantat ner det till 3 för att debugga. Kontrolvärdet har: name: Headlights default value: 0 min value: 0 max value: 2 ..och en internal notched lever med 3 notches. 3. Funkar Activate Node på child objekt också, dvs kan jag använda det för att slå av/på ljuset? Fortsätter testa mig framåt ![]() PHP-kod:
05.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-06-30 klockan 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
|
![]()
Det ser riktigt, riktigt bra ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]() Citat:
Kod:
--GLOBALS --lägg till logfile=nil --ENDGLOBALS function Initialise() --lägg till logfile = io.open("C:/RW_LOGS/scriptdebug.txt", "w"); end function DebugPrint(dbgmessage) if DEBUGGING then if logfile~=nil then logfile:write(os.date("%X")..": "..dbgmessage.."\n") logfile:flush() end end end 2. elseif hlControlpos==2 --> elseif hlcontrolpos==2 OBS. stort och litet "c" Jag skulle dock undvika kontrollnamnet Headlights som är någon slags semi-hårdkodad kontroll i TS med lägen "ljus av"/"ljus på"/"byt riktning" dvs 3 lägen som inte går att ändra vad jag vet. Gör hellre en egen kontroll med "LiveInjectorWater" med de lägen du behöver och koppla sedan ihop vad som händer i "Headlights" kontrollen och vice versa. Då får ett fungerande knapp i UI:t för grundljuset(av/på/ändra riktning) + trycka "L" för att finlira med ljusen. 3. För att visa/gömma childobjekt så används Call("Childnamn:Activate",1/0) så det går utmärkt att styra lamporna med detta och du kan tom ställa in olika parametrar på lamporna i skriptet med Call( "Headlight:SetRange", 60) --Headlight är här ett child objekt av typen spotlight Call( "Headlight:SetUmbraAngle", 25) Call( "Headlight:SetPenumbraAngle", 15)
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. Senast redigerad av Mawkish den 2014-06-30 klockan 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Funkade direkt. Det är inte första gången man gör det misstaget...
LogMate funkar, hade fel filter som du skrev. Vad gött att man kan ändra delar av childobjekten via lua, då slipper man göra en för varje inställning. Skall definitivt utnyttja det. Stort tack, detta har fått mig på banan igen. Gött!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Det där med att ha en lightsOff() funktion ger faktiskt ett mycket tillfredsställande blink när man byter inställningar. Inte dumt.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
..och även viss framgång i bistrovagnens åka-med-modell.
11.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 843
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
För att få igång felmeddelanden i LogMate måste mycket riktigt uppstartsparametrar sättas i Steam.
(eller via genväg om man inte har spelet via Steam) Nedan är hur det ser ut hos mig och det är ovärderlig hjälp för avlusning. Höger klicka på 'Train Simulator 2014' i vänstra panelen och välj 'Egenskaper', sedan knappen 'Ange startalternativ...' ps har någon sagt att modellen ser fantastisk ut? /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Grunden till den nya passagerarvyn. Ursäkta att det är så mörkt, har inte installerat lampor än.
Det är mycket mysigare än tidigare version, mer "x2-feel". Det kommer bli kalasbra! Ta inte färgerna för givet, de är bara för att hjälpa mig måla på rätt plats. Ni vet, hålla sig innanför linjerna ![]() 12.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
...och där slängde vi in lite ljus. Aktiveras med skript när man sätter sig i vagnen.
Var fundersam på hurvida antalet ljuskällor påverkade prestandan, men kan sova lugnt inatt. [Edit] - Kanske skall minska ljusintensiteten på dagen och kanske öka något på natten. Taget mitt i natten och mitt på dagen. 14.jpg 13.jpg
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-07-02 klockan 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 134
|
![]()
Helt otroligt!!!
![]()
__________________
//Hamp3 ![]() SJ InterCity (X31K) |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|