![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 729
|
![]()
Hur hanterar sketchup texturer? Kör den "micromapping" med upprepade små tile-ade texturer eller är det gigantiska UV-mappade enfärgat mönstrade texturer? Beroende på vilket och hur mesherna ser ut så kan ju bantningsarbetet bli mer eller mindre tidskrävande och tråkigt.
Om du importerar den i Blender så skall du leka med modifiern Decimate. Testade den lite snabbt och den verkade fungera rätt bra faktiskt! Finns en annan som heter Remesh som gör något liknande, men som verkar ge mycket sämre resultat (den är nog tänkt att användas till annat dessutom).
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ska försöka kolla på det och se om jag kan få ner talet. Har sett texturer med både en enda stor och massor med små inom ketchup men bussarna är (tror jag) endast stora texturer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Problemet är väl att vid exporten till trainz så multiplicerar exportern Texturerna! Sen tillkommer problemet med att exportern gör alla mesher onödigt stora.
Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Var lite det som var min tanke med att exportera till 3ds och använda något annat programs exporter ... Men är bara en ide är ju änna ny på 3D bygge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|