![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Rasism är just det som SD står för, men givetvis försöker de att förklä det i kostym. Deras invandringspolitik är inte bättre än något annat parti just nu, för deras extrema begränsningar förstör mer för Sverige än vad de hjälper. Det som jag tycker är absolut värst av allt med SD är hur jäkla inkompetenta många av de högst uppsatta är. Den enda politikern som faktiskt har någon form av vett är Åkesson som är en mycket skicklig talare (läskiga paralleller till Hitler kan dras där). Titta bara på idioterna med järnrörsskandalen, Winbergs flopputfrågning, alla de x antal puckon som sitter och skriver rasistkommentarer 'anonymt' på hatsidor. Vill vi ha dom i vår riksdag? NEJ. Nej SD tar inte upp invandringsfrågan på ett vettigt sätt. Visst är dom öppna att tala om det, men som jag tidigare skrev, deras invandringspolitik är inte bättre än någon annans och den är rentav inhuman.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Jag tycker att de har rätt i många frågor. Några är:
- Mer pengar till försvaret - Minska invandringen - Sätta mer krav på invandrarna Fler saker också. Att de skulle vara rasister kan jag inte hitta. Att de skulle vara rasister och främlingsfientliga kan jag inte hitta några källor på. Har inte letat så mycket men har du några får du gärna visa. Dock räknar inte jag enstaka citat som partiets åsikter. Ja jag kan hålla med om att många är idioter som sitter i riksdagen. Vet inte om Jimmies svärmor sitter kvar eller om hon suttit där ens men hon har ju sagt att 40000€ = 40000 biljarder kronor. På vilket sätt är den inhuman? Att hjälpa fler på plats? Är det verkligen inhumant? Sedan att man kollar in i partiets historia tycker jag är lågt. Detta gör man inte med de andra partierna.
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Vänstern har fått en hel del skit för sitt tidigare stöd till, och samarbete, med olika kommunistiska diktaturer. Övriga partiers bakgrunder diskuteras av den enkla anledningen att de inte bottnar i någon skrämmande ideologi.
Nu ligger V:s mörka förflutna betydligt längre tillbaka i tiden, och det finns nog få inom partiet idag som skulle stödja någon form av kommunistisk diktatur. De är om något ett äkta socialdemokratiskt parti med tanke på att S har blivit någon form av blekrosa mittengegga. SD var ett avsides liggande nazistparti för bara något tiotal år sedan. Det är bara tack vare en vettig (i sammanhanget) partiledare med god retorik som de har nått dagens framgångar. Utan Åkesson hade partiet inte varit någonting, och utan Åkesson hade de mörka värderingar som döljer sig i stora delar av partiet varit betydligt mer synliga.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Den där metronomtåget till DTG Train Simulatorn (ME146, so mbestår av TRAXX och dubbeldäckare, med scenarion till Hamburg-Hannover) verkar vara ett väldans problembarn.
Om jag försöker lägga till förare på manövervagnen, oavsett orginalmålningen eller DB- eller DSB-repainten, så kraschar simulatorn. Det kan hända när jag väljer tåget med manövervagnen först i ett free roam scenario. Loket verkar bättre, men samma typ av problem uppstår med PMDesigns repaint av RWItalias lok, med ME146-hytten och -ljudet använt. -Sjukt irreterande.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Min fru är på väg hem med tåg från Sthlm och står stilla i Hallsberg p.g.a. trasig tråd. Vet ej när tåget börjar rulla igen. ![]() ![]() ![]() ![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-09-29 klockan 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Senaste tiden har det varit ett haveri i princip dagligen. Det är verkligen uselt.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Här är orsaken jag hittade: http://na.se/nyheter/laxa/1.2652981-...-snart-fardigt
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|