![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Vagnarna finns nu att ladda ned i downloads-delen på forumet.
Bara att koppla ihop ett riktigt 1930-talståg och tuffa iväg! ![]()
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man tackar så mycket för dessa vagnar
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Instämmer med föregående talare. Mycket vackert! Tack!
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Dä ä bar å lyfta på hatten å tacka å bocka
![]() Suveränt jobb i vanlig ordning ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Underbara vagnar.
Men den här gången har jag haft svårt med konverteringen till MSTS / ORTS. Jag vet inte vad det beror på. Bland annat får jag inte till genomskinliga fönster. Det har gått utmärkt med tidigare vagnar. Har du gjort någonting annorlunda med fönstren den här gången "Korvtider"?
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det skulle jag också vilja veta??? Jag hittar inga "spår" av transparens i -texture-filerna !
Sen borde man inte klaga på såna här skönheter, men en sak som stör mig när jag kommer nära är att vagnsidorna nedtill inte ser rundade ut. Korgstag och annat är snyggt "smoothade" men korgsidornas nederdel är det inte. Jag vet inte hur man "smoothar" i Blender men Korvtiger vet det nog !?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Jag håller på att få ordning på transparenserna för plåtvagnarna.
Fattas gör förstås fortfarande bälgar och boggier, men de kommer i nästa sittning. Men nu är det MJ-Hobbymässan som gäller (både lördag och söndag) i Älvsjö. Så fortsättningen på plåtvagnskonverteringen får komma nästa vecka... Jag ser dock en del andra konstigheter i vagnskorgen, men inte de som LAn påpekar utan andra "konstigheter". En del vita streck här och var... Jag återkommer om dem senare. Men på det hela taget ser jag plåtvagnsserien som mycket lyckad! Ser fram emot fortsättningen (och på att få in dem i MSTS / ORTS).
/Med vänlig hälsning "Tågny" Senast redigerad av torpal den 2014-10-31 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|