Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-08, 18:20   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Hittade en intervju från Oktober och där ser det ut som att det inte kommer ut i år (2015) (Men informationen är på rätt lösa grunder)
Länk
Länk (för anställning för att bygga upp simulatorn i Unreal

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 18:24.
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-02-08, 21:09   #2
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Ja, det verkar som att den personen som de har intervjuat inte är någon som jobbar på DTG.

"Morning good people of Reddit,

My name is Martin and I am the social media coordinator for Dovetail Games, the makers of Train Simulator 2015

The user whiterider1 who has created this post is not employed by Dovetail Games and has no connections to us whatsoever. As such, his answers are not official responses by Dovetail Games.

Sorry everyone but someone has been playing tricks on you all,"
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-08, 21:33   #3
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Vi får väl se under våren om det kommer ut nyheter från Dovetail.
Ska de släppa det under hösten (som de brukar göra)
så borde vi höra det under våren/sommaren.

Jag själv hoppas det, då har de förhoppningsvis även tittat på fysiken.
1: Fixat till bromsarna på tågen
2: Att de rullar som tåg ska rulla (upp och nerför, lastade vagnar)
3: Gummiband effekten (som finns i långa tåg)

Sedan om de gjort multiplayer också då är lyckan total.

Fixar Dovetail dessa punkter då väntar jag gärna till 2016.....

Det kan nog vara rätt smart att lämna själva grafiken till ett annat företag då kan de bara lägga energi på att göra en tågsimulator
kring detta. Få Ai att fungera bra att få tågen att fungera bra etc. Tror det är rätt väg att gå.
Hittade några till Unreal video som är helt otroliga.

Grotta
Vägar
_

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 23:40.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 00:10   #4
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Ja det ska bli spännande och se när det dyker upp nyheter om TS2016.
Jag skulle vilja se någon funktion när man bygger aktiviteter på enkelspåriga banor, att man kan välja att tåg X ska vänta vid en viss signal tills tåg Y har passerat signal så att tåg X kan passera. Jag tycker det är lite svårt att göra aktiviteter på enkelspåriga banor och den är väldigt känslig för att det ska bli rött kryss.
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 07:18   #5
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Om vi hittar signaler som by default är röda och inte som idag när de by default är gröna så borde det gå bra att köra på enkelspåriga banor. De enda signaler i verkliga livet som automatiskt går om till grönt efter att ett tåg lämnat sträckan är blocksignaler ute på linjen.

UI4 kan du och jag prenumerera på för 19 dollar i månaden och gör vi något bra så vill de ha några % av vinst också. priset för två pizzor alltså....
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2015-02-09 klockan 07:20.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 17:15   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Hittade en lång intervju på steamcommunity.com
Där har en av utvecklarna (DTG_Martin utvecklare) som har uttalat sig 12 dec
Länk1

Det lutar väl åt att det blir 2 versioner av simulatorn
Train simulator 2015 (nuvarande)
TS2 (nya tågsimulatorn med UE4) Arbetsnamnet

Länk2
(start av denna jättetråd på Steam)

Hittade en fundering över contens överföring i unreal4
Länk3

Hittade en tutorial hur man bygger vägar och Järnvägar
Tyvärr är den inte för Unreal 4 men vi kan väl hoppas att det är så här man bygger järnväg när den kommer ut kanske
Länk4 Vid ca 4 min bygger han järnväg
Länk5

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-09 klockan 19:21.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 22:19   #7
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Inget vi brukar i simulatorn idag kommer att fungera i den nya generationen utav simulatorn. Det kommer kräva en ny-export utav modellen i fråga.
Inte mig emot, jag kommer att behålla min nuvarande version och även ha den nya, och kommer fokusera mina modeller mot den nya generationen utav simulatorn.
För UE4 kommer ebjuda mycket bättre möjligheter för oss modellskapare att göra snygga modeller och även framhäva dom på ett rättvist sätt.
Men den värdelösa motorn som TS använder i dagsläget så är det knappt att någon ser detaljerna på ens modeller om dom är tillräckligt små.
Hoppas personligen på en bättre pipeline för att få in modellerna i simulatorn samt ett enklare script-språk så som C# eller Java vilket man kan använda i UE4.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009