Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-08, 21:33   #1
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Vi får väl se under våren om det kommer ut nyheter från Dovetail.
Ska de släppa det under hösten (som de brukar göra)
så borde vi höra det under våren/sommaren.

Jag själv hoppas det, då har de förhoppningsvis även tittat på fysiken.
1: Fixat till bromsarna på tågen
2: Att de rullar som tåg ska rulla (upp och nerför, lastade vagnar)
3: Gummiband effekten (som finns i långa tåg)

Sedan om de gjort multiplayer också då är lyckan total.

Fixar Dovetail dessa punkter då väntar jag gärna till 2016.....

Det kan nog vara rätt smart att lämna själva grafiken till ett annat företag då kan de bara lägga energi på att göra en tågsimulator
kring detta. Få Ai att fungera bra att få tågen att fungera bra etc. Tror det är rätt väg att gå.
Hittade några till Unreal video som är helt otroliga.

Grotta
Vägar
_

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-08 klockan 23:40.
jorgen3 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 00:10   #2
Henrik
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
Standard

Ja det ska bli spännande och se när det dyker upp nyheter om TS2016.
Jag skulle vilja se någon funktion när man bygger aktiviteter på enkelspåriga banor, att man kan välja att tåg X ska vänta vid en viss signal tills tåg Y har passerat signal så att tåg X kan passera. Jag tycker det är lite svårt att göra aktiviteter på enkelspåriga banor och den är väldigt känslig för att det ska bli rött kryss.
Henrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 07:18   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 808
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Om vi hittar signaler som by default är röda och inte som idag när de by default är gröna så borde det gå bra att köra på enkelspåriga banor. De enda signaler i verkliga livet som automatiskt går om till grönt efter att ett tåg lämnat sträckan är blocksignaler ute på linjen.

UI4 kan du och jag prenumerera på för 19 dollar i månaden och gör vi något bra så vill de ha några % av vinst också. priset för två pizzor alltså....
__________________
M v h
/Pursche

Senast redigerad av Pursche den 2015-02-09 klockan 07:20.
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-09, 17:15   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Hittade en lång intervju på steamcommunity.com
Där har en av utvecklarna (DTG_Martin utvecklare) som har uttalat sig 12 dec
Länk1

Det lutar väl åt att det blir 2 versioner av simulatorn
Train simulator 2015 (nuvarande)
TS2 (nya tågsimulatorn med UE4) Arbetsnamnet

Länk2
(start av denna jättetråd på Steam)

Hittade en fundering över contens överföring i unreal4
Länk3

Hittade en tutorial hur man bygger vägar och Järnvägar
Tyvärr är den inte för Unreal 4 men vi kan väl hoppas att det är så här man bygger järnväg när den kommer ut kanske
Länk4 Vid ca 4 min bygger han järnväg
Länk5

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-09 klockan 19:21.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-11, 22:19   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Inget vi brukar i simulatorn idag kommer att fungera i den nya generationen utav simulatorn. Det kommer kräva en ny-export utav modellen i fråga.
Inte mig emot, jag kommer att behålla min nuvarande version och även ha den nya, och kommer fokusera mina modeller mot den nya generationen utav simulatorn.
För UE4 kommer ebjuda mycket bättre möjligheter för oss modellskapare att göra snygga modeller och även framhäva dom på ett rättvist sätt.
Men den värdelösa motorn som TS använder i dagsläget så är det knappt att någon ser detaljerna på ens modeller om dom är tillräckligt små.
Hoppas personligen på en bättre pipeline för att få in modellerna i simulatorn samt ett enklare script-språk så som C# eller Java vilket man kan använda i UE4.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 10:44   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?
Tacksam för enkel svar.

Senast redigerad av Totte den 2015-02-13 klockan 10:45.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 11:41   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?
Finns de som är mycket bättre än jag att svara på din fråga.
Men mitt svar är Ja
Man är inte tvingad att köpa nya versionen, men de som köper den får då två versioner av tågsimulatorn (gamla och den nya)

Men den rutt som du bygger just nu kommer bara att fungera i gamla versionen.
Du får vänta tills de släppt nya tågsimulatorn för att bygga rutter i nya versionen.
Det kommer troligen inte att gå att konvertera in gamla rutten i den nya tågsimulatorn.

Så man måste göra om allt igen från scratch om man vill bygga upp rutten i TS2.
Bergenbanan tror jag själv blir mycket snyggare i nya versionen med UE4
Länk berg

Så arbetet är inte bortkastat men på sikt kan jag tänka mig att man överger allt mer gamla versionen av tågsimulatorn och vill köra den nya
(det bygger ju att nya versionen är bättre)

What happens to TS2015 and everything that I currently own in my collection?

Just like PC gaming we are committed to continuing to support the current generation of Train Simulator for the foreseeable future. It is absolutely business as usual for the Train Simulator team, and we remain as committed as ever to the product and the hobby. We are mindful that a lot of people in the community have built up some fantastic collections of locomotives and routes over the last few years and we're absolutely going to continue to support that content, and indeed create new content, for the current generation Train Simulator. Whether or not you choose to upgrade to the next generation of Train Simulator you can continue to use the current version with all of your add-ons just like you can now.

Should I get TS2 or will I be forced to get it?

We want to make it very clear to all Train Simulator players that no one is going to be forced to buy or use TS2 if they do not want to. The decision to move onto the next generation of TS is completely up to you. Your existing version of Train Simulator will continue to work after the release of TS2 and if you are happy with what you are currently playing then you can absolutely continue to play it and expand your collection. We are working hard on TS2 to bring you brand new ways to explore the world of Train Simulator based upon the way you want to play combined with a more immersive level of realism and detailed simulation. We are confident that once you see the world of experiences TS2 has to offer you will be just as excited about it as we are.

Grundlänken för detta uttalande

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-13 klockan 23:06.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009