Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-02-13, 10:44   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?
Tacksam för enkel svar.

Senast redigerad av Totte den 2015-02-13 klockan 10:45.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 11:41   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?
Finns de som är mycket bättre än jag att svara på din fråga.
Men mitt svar är Ja
Man är inte tvingad att köpa nya versionen, men de som köper den får då två versioner av tågsimulatorn (gamla och den nya)

Men den rutt som du bygger just nu kommer bara att fungera i gamla versionen.
Du får vänta tills de släppt nya tågsimulatorn för att bygga rutter i nya versionen.
Det kommer troligen inte att gå att konvertera in gamla rutten i den nya tågsimulatorn.

Så man måste göra om allt igen från scratch om man vill bygga upp rutten i TS2.
Bergenbanan tror jag själv blir mycket snyggare i nya versionen med UE4
Länk berg

Så arbetet är inte bortkastat men på sikt kan jag tänka mig att man överger allt mer gamla versionen av tågsimulatorn och vill köra den nya
(det bygger ju att nya versionen är bättre)

What happens to TS2015 and everything that I currently own in my collection?

Just like PC gaming we are committed to continuing to support the current generation of Train Simulator for the foreseeable future. It is absolutely business as usual for the Train Simulator team, and we remain as committed as ever to the product and the hobby. We are mindful that a lot of people in the community have built up some fantastic collections of locomotives and routes over the last few years and we're absolutely going to continue to support that content, and indeed create new content, for the current generation Train Simulator. Whether or not you choose to upgrade to the next generation of Train Simulator you can continue to use the current version with all of your add-ons just like you can now.

Should I get TS2 or will I be forced to get it?

We want to make it very clear to all Train Simulator players that no one is going to be forced to buy or use TS2 if they do not want to. The decision to move onto the next generation of TS is completely up to you. Your existing version of Train Simulator will continue to work after the release of TS2 and if you are happy with what you are currently playing then you can absolutely continue to play it and expand your collection. We are working hard on TS2 to bring you brand new ways to explore the world of Train Simulator based upon the way you want to play combined with a more immersive level of realism and detailed simulation. We are confident that once you see the world of experiences TS2 has to offer you will be just as excited about it as we are.

Grundlänken för detta uttalande

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-13 klockan 23:06.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 13:07   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Låter som att TS2 blir ett köp för sig...
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 13:36   #4
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Låter som att TS2 blir ett köp för sig...
Ja men det sa dom redan från början.
Och jag tycker personligen att det är bra, jag betalar gärna ett par hundra för en helt ny simulator producerad i UE4, förutsatt att dom får till bra fysik i spelet med.
Men från dom spelen jag har spelat som brukar UE4 så känns det inte som en omöjlighet, så då får vi inte bara ett extremt snyggt spel utan även förhoppningsvis ett där tågen inte beter sig som bilar.
Sedan skulle det inte förvåna mig om TS2 dök upp på Xbone och PS4 med tanke på att dom lagt pengar på UE4 licenser.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 22:59   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Jag hoppas verkligen att TS2 blir en egen tågsimulator och att man kan ha den och TS2015 installerade sida vid sida. Vill absolut inte att dom ska mixa dessa på nått sätt, det kommer bara bli sk*t.

Till alla som bygger i TS2015 nu, ge inte upp. Jag tror ingen kommer sluta använda den heller, för många har köpt så många add-ons och vill knappast bara slänga bort dom..
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-13, 23:22   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Jag hoppas verkligen att TS2 blir en egen tågsimulator o..
Ja nu har ju Dovetails ett rent skrivbord framför sig förutom då UE4 begränsningar.
Så nu kan de verkligen göra en bra simulator från grunden och behöver inte ta hänsyn till tidigare versioner av tåg simulatorn.

Grafiken är ju nu ordnad förutom då göra spår byggnader etc så de kan ju lägga mycket energi hoppas jag att få till resten att det verkligen blir en tåg simulator samt bra verktyg att göra rutter och tåg.
-------------------------------------------------------------------------
Det spekuleras ju lite om Dovetails ska göra en tågsimulator eller ett tågspel på forumen.

Vill Dovetails nå ut till stora massan så kanske det blir mer ett spel.
Dvs fin grafik men tågen beter sig inte som tåg och det är lätt att köra tåg.

En av utvecklarna får frågan och svaret är här under.
Vet själv inte riktigt hur man ska tolka svaret. Bygger du upp simulatorn så det kan bli ett "spel" (valbart) är det väl okey om jag som användare kan bestämma det.

Is TS2 going to be a simulator or a game?
We have always considered the type of games that we make to be Simulation Entertainment.
Of course you are probably now asking “what on earth does that mean?” The games that we make simulate real world environments, situations and systems but at the same time are designed to provide entertainment and enjoyment through gaming mechanisms.

Naturally we recognise that what is considered “enjoyment” will vary from player to player and so we create sandbox like worlds which allow you to create and expand your gaming experience in a way which suits how you like to play.
In TS2 we are going to be continuing this philosophy and we will be bringing you new and exciting ways to explore your passion for all things railway related. We will be talking in much more detail about the features and simulation based gameplay in TS2 in the near future so keep an eye on our community sites if you would like to know more.

Senast redigerad av jorgen3 den 2015-02-13 klockan 23:40.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-02-14, 01:41   #7
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Håller med er ovanför, ser gärna att de bygger upp en ny, fräsch och modern tågsimulator och inte dras med det gamla som knappt fungerar.

Nuvarande content kommer inte gå över till nya TS, är tveklöst 100% säker på det.
Från ett utvecklarperspektiv är det guld och bra besked, även om jag också gärna sett mina inköp föras över.
Det borde skvallra om att vi får nya pipelines, format och verktyg att jobba med. *fingers crossed*

C# med Dokumenterade API's är såklart cremé de la cremé. Men sen tjänar de bra kosing på deras DLC's...så, de kanske håller i tyglarna.
Man vet ju inte.

Utöver små förbättringar i fysiken, tror jag inte de kommer lägga någon större tyngd på att förbättra vad UE4 per default kan hantera.
De finns två huvudsakliga anledningar till detta.

1. De tilltalar en väldigt liten skara av användarna.
2. Mycket extra jobb för väldigt lite "gain" företagsmässigt.

Tror även användare generellt, även om det kanske inte inkluderar oss mer insatta, att ett större, bredare men framför allt mer frekvent utbud
av DLS's överväger mer fysiskt korrekt köregenskaper, som samtidigt är mycket svåra att "känna" och "uppleva" på en dator.
Samt, det är så DTG's affärsmodell antagligen ser ut.

Slutligen...det är också så att de kanske inte har erfarenhet eller kan modellera bättre köregenskaper.
Dynamiska problem i realtid kräver, om denne skall vara korrekt, mycket avancerad kod och optimering. Det är ett masterprogram bara det.
Utöver att kunna den teoretiska biten, skall dessa analoga problem sannolikt
översättas till någon form av finita-modell, som skall analyseras för varje frame
i tågsimulatorn. Det...kan bli väldigt tufft även för den bästa av processorer.
Men såklart, man kan ju alltid göra en ful-lösning för nästan allt, frågan är egentligen hur mycket man orkar pilla.

Hoppas mest på moddningskompabilitet, dvs så att vi i communityn kan utveckla vad vi vill för att få nya TS att fungera såsom vi vill ha det.
Editor plug-ins för att skripta autoplacering av hastigheter, skyltar, signaler osv.

Tänk er att modda sönder TS såsom folk verkar göra med Skyrim...drööööm

Hoppas på mer än bara en grafikknuff...även om det i sig är välkomnat.
Men C#...jaaa, snälla, snälla snälla...
Den dagen jag startar med att skriva Using TrainSimulator; i mitt skript...skall firas som det aldrig firats förr.
(Såklart under förutsättning att de kommer med vettiga API's...)

[Edit]
Även om UE4 har läckra grafikegenskaper, så blir det bara så snyggt som utvecklarna gör det.
Unreal ger bara utvecklare verktyg, inget som säger att det per-auto blir bra för det
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE

Senast redigerad av Kungsfisk den 2015-02-14 klockan 01:48. Anledning: Övr
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:49.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009