![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Precis så är det på MA-loket. Dock körde vi i princip aldrig i maxläge då den slirade lite eller fick en motorström som blev så hög så att brytaren slog ifrån. Problemet var inte så mycket inbromsning mot signal eller hastighetsminskning då vi har gott om tid för detta i Sverige men glömde man bort en skyddssektion så bromsade man ibland innan den gått ned till noll och då flög huvudbrytaren ur och man fick slå igång den igen och detta med ett litet ryck i tåget.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ja se där, tack för svar. Engelsmännen är hopplösa med framför allt varningstavlor för lägre hastighet, normalt skyltas stora hastighetssänkningar i förväg, men inte alls alltid. De håller ju betydligt hårdare på linjekännedom också, så i verkligheten är det nog inget stort problem, men det blir ganska hopplöst i simmen för de som vill köra utan HUD.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|