![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Låter mycket trevligt. Ska bli kul att få tuffa runt i när det blir klart, samt man har tid.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Jag har scriptat lite så ATCn blir mer advancerad. Överhastighetsummer, och även driftbroms vid överhastighet. Jag ska fixa så man kan göra en A-bortflyttning och även att signaler som reglerar växlar ger ett någorlunda propert besked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
ATC blir inte mer avancerad än vad den är i dagsläget, troligen.
Summer vid överhastighet, sedan driftbroms. Bekräftar man sitt lokförarnummer på informationspanelen med RET så får man upp tågstatus. Lägger man i läge 8 på EPn så öppnas dörrarna bakom. Detta är en funktion man alltid testar vid klargörning. Tryckknappar på panelen för dörrfrigivning på höger respektive vänster sida.. Ja och en vridbar nyckel mellan två olika lägen, Test och Förarbord. Vid förarbordsläget startas alla viktiga komponenter upp. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Bellisimo!
![]() Jag har fortfarande inte lyckats hitta granarna du använder. Kan du kolla vad dom heter? Det kan ju vara så att dom är från någon rutt som följde med en eller annan version av TS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Ser ut som granarna i Marias Pass, men jag är inte alls säker.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Donners Pass har inte jag. Idag kostar rutten €29.99. Jag har inga problem med att betala det för att kunna använda din bana, men det är ju lite trist om man behöver köpa en hel rutt för att få några granar (jag hade ju hellre betalat dig i så fall istället för dom som gjorde Donners Pass...!).
Tyvärr har jag själv gjort ungefär likadant. Horseshoe Curve hängde med när jag köpte RW och då har jag använt objekt därifrån. Idag får man London - Peterborough, Munich - Garmin-Partenkirschen och New York - New Haven om man köper TS2015. Det finns säkert en massa bra objekt i de rutterna, men som ruttbyggare är det svårt att veta vilka objekt som är OK att använda, om man vill att rutten ska kunna användas av nya användare framöver. Knepigt! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|