|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2015-04-18, 13:09 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Ändra AI-spår
Testar för fullt min DJ-DVVJ Old. Har upptäckt att Trainz (2010) AI dirigerar mötande tåg till ett och samma stationsspår – alltså både norr och södergående tåg. Oacceptabelt. Tågvägen för ena hållet måste ändras till annat spår.
Har tidigare ändrat en tågväg i AI-systemet – men kommer inte ihåg hur jag gjorde. Kan nån hjälpa mitt mossiga minne? Nisse |
|
2015-04-18, 18:02 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
Genom att sätta ut en kombination av flera Track Direction Marker (Gul) och Track Marker (Röd) vid infart respektive utfart kan man få AI-tågen till "lydnad". Se bifogad bild. Track Direction Marker (Gul) och Track Marker (Röd) finns i spelet under fliken Tracks / Add trackmarker. Märk att det namn man satt på Track Marker måste ingå i den "path" man satt som tågväg. Track Direction Marker kan inte programmeras in i en tågväg, utan AI-tågen undviker att färdas mot spetsen av Track Direction Marker.
ekv_20150418_0000.jpg
2015-04-19, 13:27 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
Tack ekv - du har löst ett stort problem åt mig.
Nisse |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|