![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
|
![]()
Tack, fina tips. Nu ligger hela sträckningen Karlskrona-Emmaboda med körbar räls. Nästa steg blir lite bebyggelse och skog ( mycket av det senare) följt av stickspår i de små stationerna. Här är Google tyvärr otydlig. Tar gärna emot tips om assets för svenska stationer, perronger osv.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Har du hämtat mina rutter Trollhattan och Bergensbanen? Där finns massor av assets i min Dropbox.
Klicka på "RW-Trollhattan och Bergensbanen Beta" i min signatur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
|
![]()
Jag är inte så aktiv här sen ett bra tag tillbaks, jag påbörjade en bana som jag fick inspirationen till från Bröderna Edgars vinterbana Alvesta-Karlskrona, den finns omskriven i "Järnvägshobby 3", och har funnits uppmonterad hos Nässjö Järnvägsmuseum....
Länk till min bana i Trainz, om någon är intresserad: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24358
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 186
|
![]()
Sträckan är nu klar med DEM data och rälsläggning till Emmaboda. Skall nu sätta news kontaktledningar då jag använt 3 skenor i rälsen för elektrifiering på hans inrådan. Tacksam för tips om lämpliga stationsbyggnader för stationerna Karlskrona C, Holmsjö, Nävragöl och Emmaboda.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
newS egna ellok verkar dock inte fungera om du väljer strömskena så jag blir lite förvånad över att han rekommenderar det!
Jag skulle vilja påstå att det är bättre att välja spår med kontaktledning, fast då måste spåret vara gjort med osynlig kontaktledning. Till Jönköpingsbanan har jag modifierat de svenska spåren så att de har osynlig kontaktledning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]() Citat:
Va rädd jag blev att du tog upp med "strömskena". Jag testade IORE på min rutt Trollhattan som är byggd på "Tredje skena" spår. IORE rullar, Puh! Konstigt att du inte får svenska lok rulla på din rutt. Det borde funka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|