![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Skapar en tråd för att visa bilder och byggstatusen för mitt pågående ruttprojekt 'STHLM Tramways', alltså Tvärbanan inklusive Solnagrenen i TSxx.
Jobbat med rutten till och från sen början av januari så har kommit en bit påväg. Har hittils byggt Alvik - Årstadal (+ Brommadepån) och påbörjat området i Johannesfred/Ulvsunda. Planerar att bygga upp till Solna station innan jag fortsätter med resten av Tvärbanan till Sickla. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Låter som ett trevligt projekt
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Wow Men gud så rått och häftigt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Spännande
![]()
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Spännande! Är kartan spegelvänd?
![]() |
#6 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Tack för kommentarerna!
Bönan: Nädå, det är den inte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Men hur kan Solna ligga i den södra änden och Liljeholmen i den norra?
![]()
![]() |
#8 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Kan ha blivit nåt knas när jag la in koordinaterna från början
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Kul att du bygger tvärbanan. Du väljer antingen ha den kvar och fortsätter bygga eller börja om från början med rätt koordinator. Att börja om är oftast lättare och fortare bygga eftersom du har Assets installerade och mer erfarenhet. ![]() Använder du höjddata? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Tycker inte den detaljen gör så mycket, det påverkar ju trots allt inte körningen som är det viktigaste!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Har du använt Google Maps overlay när du har byggt rutten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Nä, bygger efter Eniros kartor (Google Maps hade inte tillräckligt uppdaterade kartor över Johannesfred t.ex.) samt min egen referens (har åkt sträckan flera gånger)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Alla som vill se banan i befintligt skick och provköra en bit, är välkomna till Alkärrshallen på Djurgården under Spårvagnens dag imorgon (söndag, 31/5).
Jag och några andra från Spårvägssällskapet kommer visa upp den för alla intresserade. Välkomna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2012
|
![]()
Hej!
Kan du inte släppa en beta så man får testa den? Jag hann inte testa den idag på Spårvagnens Dag så det vore väldigt kul att få testa den! // hatt4000 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag missade också Spårvagnens dag eftersom jag är förkyld. Hade velat komma men det gick inte...
Jag ska nog komma nästa år, då kanske jag är konduktör på djurgårdslinjen istället. ![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|