![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Om man kikar på sista bilden så är det väldigt tydligt var sliprarna slutar vara 3D-objekt pga LOD:ningen. Har man olika texturer på ballasten för olika lod-nivåer så man skulle kunna rita ut sliprarna i den lägre LOD-nivån så att det inte syns lika tydligt var de byts åt?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Lite OT, som inte har med dina byggen i Tane att göra.
Kollade in spåren i Spånga idag och såg, att fyra av fem spår. Hade olika fästningar mot sliperserna. Närmast. Spik, sen bult, sen öglor eller vad dom kallas för, sen vet i katten vad dom kallas för på spår 4 och spåret allra längst bort, där ser man inte vad det är för något.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... de två bortre spåren har tydligen betongslipers så de ligger bortom både min och Korvtigers händelsehorisont (dom får modernisterna ta hand om) - men det närmsta är ett av dom jag håller på med (MUP Nails) och nästa ger lite idéer till ett annat spår (MUP Bolts).
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Ja gärna, det andra spårets befästningar är intressanta i mitt PT-arbete.
SÅ bra att ha goda "fältarbetare" som kommer bort från datorn och kan dokumentera verkligheten ![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
En helt annan fråga som jag kom att tänka på när jag såg att du fått in Ds maskinerna i TANE i en annan tråd, ville inte spåra ur den tråden helt, så jag frågar här istället:
Är det möjligt att göra fysikaliskt korrekta reflektioner i TANE? Eftersom vattenytor kan reflektera byggnader numera menar jag, kan man göra samma sak med egna mesher, så man kan få riktiga reflekterande fönsterrutor på lok och vagnar?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|