![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Ekan,
jag har lyckats skapa grafen till en kedjekurva i "GeoGebra" och lagt in den som mall i byggprogrammet för 40- och 60m ledningarna. det gör att jag kan rätta till allt när jag har Tid&Lust ![]()
![]() |
#242 |
Veteran
|
![]()
... som nån slags Fedinand under en korkek i det soliga Tanigen.
![]() |
#243 |
Veteran
|
![]()
... första Ma-loket 1953, var en vidareutveckling av Mg med större kraft och modernare el. utrustning, som blev och fortfarande är en trogen arbetshäst. Grunden är STWs Ma 830, men kraftigt vidareutvecklad och installerbar i både TS2010 och TANE (och förhoppningsvis i TS2012?).
Har filat på texturer, gjort separat lokskylt och tillfört lite detaljer, bl.a. inredning. Jag började denna konvertering för nåt år sedan när Ekan och jag använde PEV Attachment Maker för att modernisera STWs vackra lok till STL-funktionalitet, men nu först har jag skurit ut fönster och gjort inredning. Eftersom den funkar i TS2010 finns ingen anledning att ändra versionsnummer! Jag kommer att lägga den på min Dropplåda och laddar up länk i Download när jag är nöjd.
![]() |
#244 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Snyggt! Jag känner en fd lokförare som har kört dubbla Ma lok, med ett tungt godståg nån gång i början av 80-talet.
Troligen ifrån Oxelösund och norrut. ![]()
![]() |
#245 |
Veteran
|
![]()
Kul, Denna Ma har en tom texturegroup som säkert några kan fylla på med bl.a TGOJs blågönrandiga lok.
![]() |
#246 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() (tänker alltså på dessa: http://www.jarnvag.net/images/bild/l...Krylbo2003.jpg) Och när jag tänker på det, runda maskinrumsfönster hade ju TGOJ!
![]() |
![]() |
#247 |
Veteran
|
![]()
... Bengan efterfrågade Ljusblixtar vid pantograferna och det gick att ordna mha ett spanskt script och 16 attachmentpunkter, 6 vid vardera pantografen och 4 i lokets motorrum. Skriptet sköter slumpning av när det blixtrar och storleken på ljusbågen, Frekvensen beror på vädret. Bilden visar Heavy snow och ju högre fart desto tätare blixtar. Storleken på blixtarna sätts i config.
Det tråkiga är att i TANE händer ingenting - men det vet vi ju nu - många skript fungerar inte i TANE ![]()
![]() |
#248 | |
Veteran
|
![]()
Ja du Jockes,
du är har stark framtidstro märker jag ![]() SJs Ma byggdes om med Marschalljus och två av framdörrarna flyttades bakåt, ett av de loken gick till TGOJ och målades om. Resterande TGOJ Ma hade runda fönster och multipeldosor i fronterna. Vi får väl se vad "gubben" orkar med framöver ![]() Citat:
![]() |
![]() |
#249 |
Veteran
|
![]()
Det var två lok som gick till TGOJ 962 och 963. Återstår lite småfix innan jag blir nöjd:
![]() |
#250 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Klart att man har tro och tilltro till dig Lan, du har varit och är en stark drivkraft när det gäller framför allt Trainz men även andra tågsimmar så det är väldigt inspirerande att följa allt det du gör. Bara det här att du fortsätter med byggandet och konverterandet gör att jag och säkert andra också fortsätter med Trainz. Alltså utan Lan och alla andra byggare av framför allt den stora mängd Svenskt material så skulle det inte vara lika intressant att köra eller bygga banor i Trainz. Ett stort tack för att ni inte lägger skorna på hyllan.
![]() |
#251 |
Veteran
|
![]()
Tack, stickanw,
det värmer i vinterkylan !
![]() |
#252 |
Veteran
|
![]()
... fick det bli en också, Ma 405:
![]() |
#253 |
Medlem
|
![]()
Vart inte dörrarna flyttade tvärtom, dvs, dörren på sidan där föraren satt flyttades bakåt och inte tvärtom som det ser ut att vara nu?
![]() ![]() ![]() ![]() http://4.bp.blogspot.com/-xtNg1tCI6x...sasundet.1.jpg
![]() |
#254 |
Veteran
|
![]()
Förardörrana flyttades bakåt på båda sidor vid revisionen och då byttes även till Marshalljus och tyfon monterades. Loket på din bild är innan revision.
Man kan tänka sig en sådan version av TGOJ loken också, alltså innan rev. Tvärr har jag bara en svartvit bild på TGOJlok innan rev (bifogar). Vet nån färgsättning på 50-talet så hör av er!!!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-12-01 klockan 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Medlem
|
![]()
Inser att min bild blev lite felplacerade
![]() Och ett Leveransfoto i färg: http://i256.photobucket.com/albums/h..._Lev_401_2.jpg Hur korrekt färgen är vet jag inte, för det verkar ha skiljts en del mellan varje lok på hur dem såg ut: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...read&id=113172 ![]() En färgbild till: http://www.fsvj.se/images/ma408_grongul.JPG
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|