![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Det blir säker bra, Wase!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Ni kan hämta ny version av ladugården nu.
//Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Hej!
Perfekt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Hej.
Jag körde fast med konvertering av objekt som har mer än en texture, dvs två tre eller fler texturer... Trodde jag... Det var inte det felet. Det har visat sig att alla mina texturer till objekt, där texturen är mindre än eller lika med 512x512px har ju gjorts av TSM inbyggda konverter från tga-, bmp- till ace-fil. Den konverteringen funkar inte i RW som ace-fil. Jag har istället konverterat alla bmp-filer med TGATool. Allt från 64x64px upp till 1024x1024px, och det tar RW. Se bilder nedan. Jag kom på det hela genom att tänka igenom, varför funkar underdelen av huset men inte resten. -Jo, texturen som är underdelen, är 1024x1024px och därmed konverterad av TGA Tool... PUUH!! Nu är man på spåret igen... hehe Såå, då är det bara sista problemet kvar, hur får man in natt texturen i RW??? /Wase Bild1 = Thuns i TSM Bild2 = Thuns i 3DCrafter Bild3 = Thuns i RW med felaktig ace- konvertering av TSM. Bild4 = Thuns i RW med rätt konvertering av TGA Tool. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
|
![]()
Hej.
Är det någon som är vass på 3D Crafter. Jag får dessa felmeddelanden när jag skall konvertera Hallingskeid till Totte?? Objektet består av cirka 200 parts... Sen säckar 3DC... .
__________________
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-03-29 klockan 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Eftersom den begär unika namn har du försökt konvertera den som byggnad eller lok? Byggnader ska inte behöva unika namn.
__________________
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Jag skulle välja att "mergea" ihop objekten till några få först och visst behöver väl objekt ändå heta i stil med 1_0000_name där siffrorna bestämmer på vilket avstånd objektet laddas in.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|