Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-01-16, 21:39   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Det blir säker bra, Wase!
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 21:43   #2
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Ni kan hämta ny version av ladugården nu.
//Wase
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-16, 23:55   #3
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
Standard

Hej!
Perfekt!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Wase3.jpg (126.6 KB, 117 visningar)
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-01-21, 18:16   #4
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard

Hej.
Jag körde fast med konvertering av objekt som har mer än en texture, dvs två tre eller fler texturer... Trodde jag... Det var inte det felet.

Det har visat sig att alla mina texturer till objekt, där texturen är mindre än eller lika med 512x512px har ju gjorts av TSM inbyggda konverter från tga-, bmp- till ace-fil. Den konverteringen funkar inte i RW som ace-fil.

Jag har istället konverterat alla bmp-filer med TGATool. Allt från 64x64px upp till 1024x1024px, och det tar RW. Se bilder nedan.

Jag kom på det hela genom att tänka igenom, varför funkar underdelen av huset men inte resten. -Jo, texturen som är underdelen, är 1024x1024px och därmed konverterad av TGA Tool...

PUUH!! Nu är man på spåret igen... hehe

Såå, då är det bara sista problemet kvar, hur får man in natt texturen i RW???

/Wase

Bild1 = Thuns i TSM
Bild2 = Thuns i 3DCrafter
Bild3 = Thuns i RW med felaktig ace- konvertering av TSM.
Bild4 = Thuns i RW med rätt konvertering av TGA Tool.
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Thuns_TSM.jpg (182.5 KB, 97 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_3DC.jpg (128.5 KB, 97 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_RW.jpg (135.6 KB, 96 visningar)
Filtyp: jpg Thuns_RW2.jpg (79.0 KB, 95 visningar)
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 19:15   #5
wase
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Haninge och Västervik, Sweden.
Inlägg: 478
Standard Konverterings problem...

Hej.
Är det någon som är vass på 3D Crafter.
Jag får dessa felmeddelanden när jag skall konvertera Hallingskeid till Totte??
Objektet består av cirka 200 parts...

Sen säckar 3DC...
.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmklipp24lite.JPG (100.5 KB, 65 visningar)
Filtyp: jpg Skärmklipp22lite.jpg (95.5 KB, 66 visningar)
Filtyp: jpg Skärmklipp20lite.jpg (72.3 KB, 66 visningar)
Filtyp: jpg Skärmklipp21lite.jpg (91.3 KB, 66 visningar)

Senast redigerad av wase den 2016-03-29 klockan 19:32.
wase besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 20:55   #6
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 692
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Eftersom den begär unika namn har du försökt konvertera den som byggnad eller lok? Byggnader ska inte behöva unika namn.
__________________
MVH, Mikael
Webbmaster på Banbyggarna.se
Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer.
En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten.



http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 21:44   #7
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Jag skulle välja att "mergea" ihop objekten till några få först och visst behöver väl objekt ändå heta i stil med 1_0000_name där siffrorna bestämmer på vilket avstånd objektet laddas in.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009