![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Jag ber om ursäkt men jag har aldrig varit med om något liknande.
Msts är väldigt, väldigt ostabilt. 16 år med msts men aldrig detta här förrut. det har laddat en enda gång, och har slutat fungera igen nu fast jag inte ändrat på inställningarna. nu provade jag med toolset, sen kom det upp en ruta med texten "krävs minst 1024x768" för att köra detta programmet. Jag ber om tålamod medans jag undersöker detta närmare |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det är lugnt.
Du skrev att datorn körde kompabilitetstest stämmer det? Jag använder ingen kompabilitet i min Windows 10. i Windows 7 var jag tvungen att köra kompabilitet Windows XP men inte i Windows 10. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
(ber om ursäkt för evt. stavfel eftersom jag är dansk)
Nu tog jag bort alla mina consists, programmet laddar ibland med den vanliga menuen, altså inte editorn, och ibland får jag upp en ruta där det står att tools behöver 1024x768 resolution eller mer för att köra. programmet vill dock endast ladda/fungera om jag i kompabilitetsinställningarna kryssar i "programmet öppnas i et litet fönster (640x480) och kan ej ändras til full skäm" kan det vara ett problem att min upplösning på skrivbordet är 3200x1800? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Om Du kryssar i
"programmet öppnas i ett litet fönster (640x480) och kan ej ändras til full skäm" så kan programmet inte köra 1024x768... Ta bort den ikryssningen. Det enda som kan vara ikryssat är "kör det här programmet som administratör". Har Du provat det? //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
klicker på Accept, so far so good, den laddar och sluter funka Har gjort som du sagt nu ja ![]() Senast redigerad av mikban den 2016-02-04 klockan 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Vilken sökväg har MSTS?
Är det typ C:\Program Files (X86)\MSTS\ //Wase |
![]() |