![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Sen när jag har installerat stugan i Tane, så får den en femma i rankning. Verkar som, att allt man installerar blir rankat som en femma. Borde ju finnas nått sätt, att ranka ner eller upp diverse objekt. Annars förstår jag inte vitsen med möjligheten, att söka efter objekt via raiting från 0 till 5 + not yet rated.
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Det är nog bara ett trick från N3V att vi skall ladda upp till DLS, som sagt "Bullshit"
![]() |
#3 |
|
![]()
I TS2010 så blir också nyinstallerade objekt från DLS rankade som en femma. Objekt som installeras via cdp-fil får man själv sköta om rankningen. Men man kan i.a.f. sköta om rankningen själv där.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Läste lite på Aurans forum ikväll, och kom fann detta, framtida planer för Trainz. Låter riktigt intressant tycker jag.
http://www.trainzportal.com/News/vie...ture-of-trainz Det handlar alltså om en ny sorts rutt-editor. Istället för att ensam bygga en hel rutt, kan flera hjälpas åt att bygga online på olika delar av rutten. Det handlar alltså inte om någon ny version av simulatorkörning/"Drive", utan snare enbart om Surveyor. En annan intressant sak är hur man köper rutt-editor. Det vanliga är ju att köpa Trainz en gång, och sedan ha det för alltid på datorn. Här är istället tanken att man betalar en måntlig avgift för att använda rutteditorn. Ganske rimligt, tycker jag, eftersom det knappast är gratis att lagra all den datan detta kräver. Ser fram emot utvecklingen av TANE (som alltså inte är tänkt att slopas, utan snarare utvecklas parallellt med detta). Hoppas dock inte man slopar Surveyor helt i TANE och tvingar folk att prenumerera på denna online-rutt-editor, det finns ju dem som helst bygger själva och klarar sig utan dessa online-grejer.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
är inte så svårt för allt gammalt vi samlat på oss under åren, Att skruva upp build till mer än 3.3 är oftast helt onödigt. 99 % fungerar efter lite justeringar.
Nya assets som har högre build än 3.5 kan man inte få "bakåtkompatibla".
![]() |
#6 | |
|
![]() Citat:
Så har dom nu satt 3.5 som det lägsta för uppladdning av nya objekt. Men det verkar gå, att uppdatera kuid2:or med lägre build än 3.5. Min stuga (hus1) gick upp med höjning på sista siffran på 3.3. Men texturegruppen som var helt ny, ville inte gå upp. Där fick jag meddelande från N3V, att det var 3.5 som gällde.
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|