Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-17, 19:32   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bengan Visa inlägg
Om du har tänkt att slänga upp grejerna på DLS sedan.
Så har dom nu satt 3.5 som det lägsta för uppladdning av nya objekt.
Men det verkar gå, att uppdatera kuid2r med lägre build än 3.5.

Min stuga (hus1) gick upp med höjning på sista siffran på 3.3. Men texturegruppen som var helt ny, ville inte gå upp. Där fick jag meddelande från N3V, att det var 3.5 som gällde.
Både stugan och texgroupen funkar prima i 3.3 här !!!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-02-17, 19:54   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Både stugan och texgroupen funkar prima i 3.3 här !!!
Menar du här på Forumet?

För här har jag skapat en tråd för uppdaterade objekt till TS2010 3.3, där stugorna finns med.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36026

och en tråd för samma objekt, som är uppdaterade för Tane 3.5.

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36027

.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 09:48   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Det var just det jag undrade - varför du skapat skilda versioner, om du satt build till 3.3 efter att ha gjort ändringarna i TANE så hade de fungerat även i TS2010. Att sätta build högre utestänger alla TS2010-användare och det blir massa versioner i onödan. Men du får göra hur du vill. Jag försöker hålla lägsta möjliga build och endast om det inte fungerar i TANE utan att skruva upp builden gör jag det som nya versioner.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 10:00   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Jag lägger upp grejerna på DLS också och där tar dom inte emot 3.3 längre. Därav två trådar. En så att grejerna fungerar i TS2010 och en för Tane. Kör jag 3.3, så får bara dom på Forumet glädjen av grejerna fast dom ändå fungerar i Tane, då det inte går att lägga upp dom sakerna på DLS.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2016-02-18 klockan 10:04.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-18, 10:30   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Aha, jag förstår!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 04:43   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard TANE bygge 80729

Är det nån mer som observerat att kopplen på våra fordon nu verkar fungera i ovan angivet bygge?
Alltså ingen fritt hängande slang vid uppstart.

Laddade ned versionen för några dar sen men först idag såg jag detta!
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 14:59   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det låter lovande! Antar att den inte är släppt offentligt än, för jag har inte kunnat hitta den någonstans.
Har de dessutom fixat Sniff-buggen med STL-koppel? Alltså att om du kopplar ihop och isär STL-k vagnar i Quick Drive så kommer det att dyka upp en bugg i stil med GameObject::Sniff Target object is null.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009