![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Va kul att du lyckades bra, Wase! Då blir roligare att bygga lanskap!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Toppen, intresse finns definitivt för dina snygga objekt i RW också
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag placerade ut ladan på plats nyligen! Den ser bra ut, men på solsidan ser taket vitaktigt ut. Kan du möjligen tona ner?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-01-16 klockan 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Färgen på taket på orginalbilden är väldigt slitet och blekt så att aluminiumen syns igenom tydligt. Men jag kan tona upp den röda kanalen i RGB skalan. Återkommer med ny version. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Har lagt på 60% röd-svart. Vad tycker Du om detta nu? //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Härligt! Ser fram emot resten, speciellt de byggnader runtomkring i Stockholmstrakterna.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det blir säker bra, Wase!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Ni kan hämta ny version av ladugården nu.
//Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Perfekt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag körde fast med konvertering av objekt som har mer än en texture, dvs två tre eller fler texturer... Trodde jag... Det var inte det felet. Det har visat sig att alla mina texturer till objekt, där texturen är mindre än eller lika med 512x512px har ju gjorts av TSM inbyggda konverter från tga-, bmp- till ace-fil. Den konverteringen funkar inte i RW som ace-fil. Jag har istället konverterat alla bmp-filer med TGATool. Allt från 64x64px upp till 1024x1024px, och det tar RW. Se bilder nedan. Jag kom på det hela genom att tänka igenom, varför funkar underdelen av huset men inte resten. -Jo, texturen som är underdelen, är 1024x1024px och därmed konverterad av TGA Tool... PUUH!! Nu är man på spåret igen... hehe Såå, då är det bara sista problemet kvar, hur får man in natt texturen i RW??? /Wase Bild1 = Thuns i TSM Bild2 = Thuns i 3DCrafter Bild3 = Thuns i RW med felaktig ace- konvertering av TSM. Bild4 = Thuns i RW med rätt konvertering av TGA Tool. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Är det någon som är vass på 3D Crafter. Jag får dessa felmeddelanden när jag skall konvertera Hallingskeid till Totte?? Objektet består av cirka 200 parts... Sen säckar 3DC... .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-03-29 klockan 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Eftersom den begär unika namn har du försökt konvertera den som byggnad eller lok? Byggnader ska inte behöva unika namn.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Jag skulle välja att "mergea" ihop objekten till några få först och visst behöver väl objekt ändå heta i stil med 1_0000_name där siffrorna bestämmer på vilket avstånd objektet laddas in.
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag har byggt objektet i TSM (.dst) med en del "parts (.dsp)". Dessa parts blir helt vita, för 3DCrafter vet inte vad den skall göra med dessa parts. Konverterar objektet precis likadant som jag gjorde med "ladugården" och ladugården funkade. Hittade igår en knapp där jag lyckades markera alla boxar å tuber så jag kunde använda "Make Unique Names", så jag kunde göra en .igs fil av Hallingskeidstn. Denna .igs fil skall då packeteras med texturer i Railworks Utilities. Det skall då göras en "Blueprint" mm osv... Där blir det stopp igen. Vid konvertering säger Blueprint Editor att texure.ace inte hittas. I Source biblioteket ligger .igs filen, .xml filen och ett Texture bibliotek innehållande alla använda texturer. Se bild för strukturen. Jag vet inte, men tror att problemet ligger i att jag använt multipla bibliotek med texturer när objektet tillverkades. På den undre bilden ses Export av Ladugården och där hittar BluePrint Editor "Texture"-bibliotekt, skumt... Någon som har en kommentar. Å TACK för Era svar!!! . .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-03-30 klockan 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Jag hade problem tidigare med att export inte ville när texturerna låg i texture mappen. Testa lägga textures.ace i samma mapp som blueprintet och exportera på nytt (som du ser i error meddelandet så letar exporten efter texturen i samma map som blueprintet ligger i och inte från texturemappen). Det fungerade för mig, men det ska inte behöva vara så. Kommer inte ihåg hur jag löste det dock. Men tror det har med hur texturerna är länkade i 3D-programet.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|