![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2014
|
![]()
Tjena!
Har spelat trainz ett bra tag nu, men något jag inte lärt mig är hur fasiken byter jag riktning på tåget. Hittills har jag fått klicka på continue s... eller drive train och därefter change direction. Men det borde väl finnas ett enklare sätt? Idag tror jag att jag omedvetet lyckades byta riktning, men jag vette fan vad jag tryckte på. Har nu tryckt på hela tagentbordet utan att lyckas. Hur tusan gör man? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hej. När du är driver. Tryck på skiftnycklen, sen "reverse train facing"
(se bild). Om det går att göra via tangentbordet vet jag inte faktiskt.
Bygger numera i Tane /Björn Senast redigerad av baloo406 den 2016-04-24 klockan 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag kör ts2009, jag har ingen skiftnyckel
Senast redigerad av m.n den 2016-04-24 klockan 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Jag kommer tyvärr inte ihåg om där var något sådant i TS 2009. Och jag har det inte installerat. Men om du kör i DCC läge. Är där inte sådan knapp, under vredet?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
vad jag har kunnat hitta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Om man går in hytten kan man trycka Alt-C för att byta A-ände på tåget. Annars är det valet under skiftnyckelsmenyn eller driver commandot som gäller.
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Tack för hjälpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |