![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
![]()
Skulle vara väldigt kul om du släppte alla dina repaints, minns att det har funnits såna på g men det var länge sen och de dök aldrig upp. Så länge du har tillstånd av skaparna till alla ommålade objekt så skulle jag tycka att du släpper alla som du är nöjd med
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Vi på museet i FAlun skall lackera om Y1 1289 men vet inte riktigt i vilka färger.GDJ har en vagn i gamla blåa färgerna. Länken nedanför visar hur den ser ut (Längst ned).
https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...70861965920798 Det vore riktigt roligt att se en ommålad Y1 i dessa färger för att se om det kan vara något för oss. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag är inget fan av fiktiva ommålningar... men den orangea färgsättningen är en klassiker värt att måla om Y1:an till. Och om ni får tag i orginalsäterna (eller replika av dem) så är det inte mycket kvar till orginalskicket inredningsvis...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Originallack har diskuterats. Just 1289 har dock ERTMS installerad och jag ser framöver att vi skall kunna ha denna som bl a representation för att visa ERTMS och det känns då inte bra att bygga om den till original invändigt. Det finns bättre vagnar för detta, T ex den som Swedtrac har och som bara behöver en omlackering. Den är redan original i allt annat. jag tror t om att den har originalstolen i ena förarhytten kvar.
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Ja, men då är det en annan femma.
![]()
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2015
|
![]()
Släpp så många du kan/hinner/vill. Speciellt vagnarna och Rc2ÖBB skulle uppskattas.
Tack på förhand!
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2015
|
![]()
Den som väntar på nåt gott...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |