Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-09-08, 17:51   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Det enda som "stör" mig (just nu) är att hjulet längst fram och under hytten har andra färger än drivhjulen. Men det kanske var så i verkligheten? Jag levde tyvärr inte på den tiden... Annars ser hon oerhört bra ut!!!
Bra att du är på synarhumör Jockes, jag hade "glömt" kopiera den nya texturen till Fram- och Bak-boggierna, gjort nu:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-09-08 171743.jpg (142.2 KB, 66 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 18:23   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Enl. vårt tycke ...

... ett av världens vackraste ånglok (rent subjektivt alltså).
Korvtiger har beslutat att vi bygger den som det museilok det är idag - dvs. med elbelysning fabrikat AGA och turbogenerator AGA-Sunbeam.
Därmed följer mätarbelysning av eltyp i hytten:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 2016-09-09 174503.jpg (109.0 KB, 210 visningar)
Filtyp: jpg 2016-09-09 174343.jpg (69.7 KB, 208 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 17:51   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Talking Ny medarbetare i STL...

... är "röde" Åssian, yngre bror till en viss "Lyckholms-svarten" Åssbon.
Han skall uppträda som eldare i Sb så småningom.
Han kommer att få många uppgifter, förutom att kolla vattenstånd och sköta injektorn skall han även ta hand om kolningen. Stackarn kommer nog att få offra en och annan kroppsdel till vissa animationer.

Bilderna visar en shot från bygget och ett screenshot som visar, inte "gipsbandage" utan bones som sticker ut från armar och ben.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Åssian.jpg (50.2 KB, 191 visningar)
Filtyp: jpg Åssbones.jpg (125.3 KB, 191 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 21:40   #4
Jonatan
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 662
Standard

Dedär med bones har jag aldrig förstått mej på, fick det aldrig att fungera...
__________________

Choo choo fox
Jonatan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-11, 21:54   #5
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Hua, har fullt sjå att hålla ordning på mina egna armar och "bones" ibland, och den där villervallan av streck begriper man ingenting av (hehe).

Ser att du har fräschat till boggie texturerna också, nu ser dom riktigt bra ut (precis som det mesta) .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-12, 00:28   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Ekan: den lär väl dimpa ned i din inkorg så småningom för att få en omgång med målarpenseln! Då kanske det bli ännu bättre?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-09-15, 21:32   #7
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Bara så att ni inte tror att jag sitter och latar mig och pekar med hela handen medans Lan sliter hårt med att få till snygga hytter och lok så tänkte jag berätta lite om vilken funktionalitet som jag har implementerat i det nya scriptet till ångloken:

* Man kan öppna dörrar, fönster och taklucka inne i hytten och se motsvarande öppnat lika mycket på den exteriöra modellen.
* Hytten har fått realistiska vattenståndsglas. Stänger man den övre kranen till exempel så kommer vattenståndet i det glaset att långsamt öka, då ångan i toppen av glaset kyles ned och kondenseras till vatten igen. Dessutom så missvisar vattenståndsglasen på grund av banans lutning. Så när man åker i uppförsbacke så kommer vattenståndet i glaset att visa ett högre vattenstånd än det faktiska då vattenytan i pannan försöker hålla sig i plan.
* Injektorerna har fungerande spakar så man kan reglera mixen mellan vatten och ånga. Inte lika meckigt som på riktigt, men lite mer realistiskt än de ånglok som redan finns i TANE.
* Utblåsningsventiler, "pysare" som fungerar som på riktigt.
* Stöd för ångvärme och turbogenerator för elektrisk belysning.
* I Sb-loket så finns det även små vattenkranar på olika höjd på tankarnas baksidor som man kan öppna för att kolla hur mycket vatten som finns kvar i tankarna. Självklart finns dessa även i våran modell, fungerande!


Förutom detta kommer det massor av förbättrade rökeffekter, nya realistiska engine configs och nymixade ljudeffekter vilka jag håller på med också.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:42.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009