![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
|
![]()
I somras när Ulj ´s rälsbuss kolliderade med en lastbil råkade jag ha ärende till Uppsala, så kameran åkte med i bilen och en avstickare gjordes till Bärby där ångtåget stod väntande på att bärgningen av rälsbussen skulle bli klar. Detta medförde ju att jag i lugn och ro utan störande moment av en massa folk överallt kunde ta ett hundratal bilder. Observerade inte dubbelkommandot till ångbromsen på plats och blev lite perplex när jag studerade bilderna. Det finns också hastighetsmätare på båda sidorna, är detta vanligt? Mycket tacksam för all hjälp jag kan få med loket, särskilt vad gäller script och liknande
Lite frågor om manometrar och annat, se bild. Antar att manometer för tryckluftsbroms inte fanns på BLJ´s tid. MVH! Åke Bifogad fil 73612 Senast redigerad av tanigardi den 2021-06-08 klockan 17:34. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|