![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1771 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Riven kontaktledning, 3.5 timmars övertid, kom precis hem. Skulle ha varit hemma 20:30... En dag till, sen semester i England!
![]()
![]() |
#1772 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
I höst ska jag åka till USA för första gången. 2 dagar i New York, tåg kust till kust via Chicago och 3 dagar i Los Angeles. Satan vad man längtar till september nu...
![]()
![]() |
#1773 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() För min del blir det dock tågluff i höst! Jag och några polare som tar studenten i sommar ska ut och tågluffa i en månad ungefär genom en hel del länder ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1774 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Min laptop Acer var varm när jag kör tåg med OR. Så äh, jag måste fixa bort höga värme för första gången. Jag kollade först Yuotube video hur man demontera laptopen. C:a 30 skruvar och 5-7 anslutningar. Tog isär fläkten och ramla av stolen fick jag se jätte tjock damm. Sen lyckades jag montera rätt. Hela jobbet tog tre timmar. Så nu fungerar laptopen bra. ![]() Kanske spar jag massa pengar på det.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-06-28 klockan 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1775 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Jahapp då blev man 32.. tiden går fort, ibland fort. Ändå är jag tacksam för alla goda människor som gjorde denna dagen fantastisk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1776 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Efter 5 år på hyllan och ett ackbyte har äntligen min bogserbåt Catherine fått känna på Runns vatten för första gången.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#1777 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Såå läckert... Det är något visst med bogserare...
Jag byggde SMIT Rotterdam på 70-talet, men den försvann vid ett inbrott i vårt förråd. Skall bygga HMS Visborg när jag går i pension, gjorde värnplikt ombord på henne... . |
![]() |
![]() |
![]() |
#1778 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Det var synd, men jag tror HMS Visborg blir ett bra bygge.
Ja, bogserare är ju nåt man kan använda och inte bara köra runt med. Planerar att bygga en mindre pråm eller två som hon kan dra runt, kanske ett par "carfloats" med ett par mindre detaljerade amerikanska godsvagnar uppepå. ![]()
![]() |
#1779 |
Medlem
|
![]()
Efter 3,5 år på samma arbetsplats levererade jag idag lastbilen till den nya ägaren och avslutade min anställning på det åkeri jag kört för
![]() Imorgon bitti drar jag igång på ett nytt jobb, där jag kan se fram mot bättre lön, arbetstider, att få komma hem istället för att ligga ute i veckorna, nya utmaningar och varierande arbetsuppgifter. Spännande och roligt! ![]()
![]() |
#1780 |
Medlem
|
![]()
Efter lång jäkla slit med att ha kört trädgårdsbilen i Södertälje kommun åt Telge Återvinning sen mars tar jag nu en välförtjänt semester på 30 dagar med 2 polare och åker ut och tågluffar!! Vi ses om en månad forumvänner!!!
![]()
![]() |
#1781 |
Medlem
|
![]()
Återigen hemma (och har så varit någon månad). Blev 10 dagar längre än planerat då jag stack och träffa en mycket trevlig person i Rumänien efteråt
![]() Direkt ringde gamla jobbet när jag inte ringt då jag sa att jag skulle ha kommit hem (vi skrev inget nytt kontrakt och därför var jag borta ännu längre) och det krisade såklart... Så nu har jag återigen jobb på återvinningen i stan sen 4 veckor och kör sopbil, denna gång 2-facksbil (Kartong/Well&returpapper). Tyvärr med Volvo så jag är inte helt positiv ![]() Och nu försöker jag återigen återuppta Trainz'andet, än så länge med TS2010 tills jag uppdaterat datorn så den klarar av TANE ![]() EDIT: en bild på "pärlan" också:
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2016-12-10 klockan 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1782 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() På mitt jobb har har vi en liknande lastbil fast helt slutkörd av sedan länge utgången modell (Volvo FL6 Intercooler '96) som jag får ta en liten sväng med ibland. Det skall tydligen vara en av de allra första helautomatiska lastbilarna som Volvo byggde och den är helt hopplös att köra med. Är som om det sitter en liten gubbe med slägga i växellådan och bilen mest skuttar omkring i stället för att rulla mjukt. Samt så är servostyrningen hyfsat slut. Så du kunde ju ha haft det mycket värre... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1783 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag kör en FH 480 -08 lastväxlare med snart 80k mil på mätaren, den tycker jag är gammal och börjar på att bli risig. Antar att jag inte ska klaga så mycket ![]()
![]() |
![]() |
#1784 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]() Citat:
![]() Dock har företaget en halvstor flotta av vanliga lastbilar med skåp också. Dessa är dock av nyare snitt och jag kör inte dem. Om jag inte minns helt fel är det drygt ett halvdussin Scania P94 årsmodell 97-99, 3-4st Volvo FM7 av samma årgångar och sedan tre lite större "kungar" i flottan. 2st Scania 124L årsmodell 2000 och en Volvo FM12 årsmodell 1996. De är 11-12m långa och får inte köra med släp...
![]() |
![]() |
![]() |
#1785 |
Medlem
|
![]()
Mycket har hänt i livet sen sist. Blev fast anställd på Telge Återvinning (köra sopbil) i april, inte med den bilen som jag visade bild på tidigare, utan en nyare Mercedes Econic, och nu, i måndags fick jag tillgång till min lilla hyresrätt-etta i Södertälje centrum!
![]() ![]() ![]() Bild på nya bilen
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2017-10-17 klockan 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|